ingebouwde gsm 900 netwerk

Discussie en vraagbaak over Lybra
Michiel

ingebouwde gsm 900 netwerk

Unread post by Michiel »

Beste allemaal,

Ik heb even een vraag over de ingebouwde lancia GSM in de lybra emblema. Leuk speeltje als het zou werken, maar... ik heb t-mobile, en die werken op het 1800 netwerk. volgens mij is de lybra alleen geschikt voor de 900 band. Als ik de simkaart in de gleuf steek, herkent het systeem de kaart, vraagt ook om pin, maar maakt geen verbinding met het netwerk. De icoontjes geven echter wel aan dat de signaal sterkte goed is (veel streepjes aan). Ik hou echter ook het hoorntje met de streep erdoor in beeld...kortom, geen verbinding. de sim werkt wel gewoon in de telefoon, dus het moet aan het systeem liggen. Ik vermoed dus 900 t.o.v. 1800. Iemand bevestiging van dit probleem? En eventueel ook een oplossing (naast overstappen naar andere provider natuurlijk ;-)

Alvast bedankt weer, ik blijf maar leuke dingen ontdekken in de emblema...heerlijk!
bravafrans

Re: ingebouwde gsm 900 netwerk

Unread post by bravafrans »

Bij mij werkt KPN wel goed.

Groet Frans
Ron

Unread post by Ron »

Hallo Michiel,

De ingebouwde Lancia GSM werkt inderdaad alleen opo de 900 MHz band. Gebruikt jouw provider die niet dan kan je dus geen duplo kaart gebruiken. Ik heb dit probleem opgelost door een prepaid kaartje te kpopen (inderdaad van KPN zoals bravafrans ook al schreef) en dat te gebruiken. Zo vaak bel ik niet vanuit de auto. Ik ben dan natuurlijk niet op mijn 06 nummer van m'n mobieltje te bereiken maar jaik kan in elk geval de ingebouwde GSM gebruiken.

Ron
Hans Blok

Unread post by Hans Blok »

Hallo Michiel,

Ook de Vodafone kaart doet het prima in de Lybra.

Groeten,
Hans
Michiel

Unread post by Michiel »

Inderdaad zijn KPN en Vodafone oplossingen. Ik zal dan toch aan een ander abonnement moeten...

Toch jammer van zo'n mooi ingebouwd systeem, dat het dan net niet helemaal 100% werkt (is natuurlijk al weer een systeem van flink wat jaren oud...)

Mocht er natuurlijk iemand een oplossing vinden nog (simpele ombouw naar 1800 netwerk / Dual Band GSM), dan sta ik altijd open voor suggesties ;-)

Maar eens op zoek naar vodafone kaartje....
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”