Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Discussie en vraagbaak over Lybra
Coen Hoefsloot

Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by Coen Hoefsloot »

Hallo,

Ik wilde vanavond een defecte lampje van mijn verlichting (rechts achter) vervangen van een Lybra SW. Tot mijn verbazing is er van binnenaf amper bij te komen. Klopt het dat je de hele lampunit moet uitbouwen om een gloeilampje te vervangen?

Het lijkt me erg omslachtig...

Grt Coen
Martin

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by Martin »

Ja klopt het hele achterlicht moet eraf, maar dat is heel simpel !
Je pakt de wielsleutel ( bij het reservewiel ) en met de achterkant kun je de bouten van het achterlicht losdraaien. Sterkte het is zo gepiept.
Gr Martin
Coen Hoefsloot

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by Coen Hoefsloot »

Hi Martin,

Dank voor de uitleg. Ik had al in het gereedschapsetje gekeken maar dacht zoiets als "neuhhh dat zal toch niet.." Bijkomend probleem is de originele subwoofer van Bose, ik hoop dat deze niet in de weg zit. Enfin, nogmaals dank voor je reactie, ik hoop dat het droorg blijft tijdens het klussen...

Grt Coen
Martin

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by Martin »

In je subwoofer zit een keepje kan precies de sleutel langsheen.
Sterkte
Dimitri

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by Dimitri »

hihi ik stond ook verbaasd te kijken toen ik het linkerachter lichtje wilde verwisselen... dit soort gekke toestanden komen vaker voor bij nieuwere auto's.
bij sommigen is het bijna onmogelijk tenzij je naar de officiele garage gaat, moet nogal kostelijk zijn...
Dick

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by Dick »

Tjonge, dat gaat bij een Lybra berlina toch een stuk makkelijker - fluitje van een cent zelfs: een handschroef-warteltje los en je haalt van binnenuit de hele plaat eruit met alle lampjes erop. Kan je ze bij de keukentafel bewonderen en vervangen...
Fred

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by Fred »

Oei Oei,

Had ik bijna mijn achterlamp unit gesloopt,..
Bedankt Coen !

Viva Lancia
arjan

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by arjan »

Bij je gereedschapsetje zit een zwart kunstof dopje met zeskant 15mm erin of zo. deze past over de moeren van de achterlichtunit.

arjan
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by koen_ »

Vandaag ook een kapot rechter achterlicht ( sw ) ...

Wel een tikkie onhandig zeg, die constructie, zeker als de bose-unit erin zit ( hoe verzin je het :S )
het onderste 'boutje' gaat idd prima met de achterkant van de wielmoersleutel, maar de bovenste is "huilen" , uiteindelijk gelukt mbv een 16 mm bougie-sleutel met kruiskoppelingetje erin ...

Dat verloopstukje waar Arjan het over heeft ( staat idd ook in het instructie-boekje ) kan ik in mijn lybra nergens vinden, zit dat ergens verstopt op een geheim plekje ?? ...... of heeft iemand er anders nog eentje liggen voor me ??
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: Lampje vervangen achterlicht Lybra SW

Unread post by jdejager »

Je hoeft niet de gehele unit eruit te halen. Als je het kunststof moertje en de stekker loshaalt kun je alleen het deel met de lampjes loshalen.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”