thesis comfortronic

Discussie en vraagbaak over Thesis
Daniel

thesis comfortronic

Unread post by Daniel »

Ik heb een Thesis 2.4 20v comfortronic, het is een geweldige auto maar wat me bezig blijft houden is dat na een kick down het voor kan komen dat na wat gas te hebben teruggenomen de motor te lang op een te hoog toerental blijft hangen. Men zegt bij de garage dat dit te maken heeft met de "zelfdenkende bak".
heeft iemand ook deze ervaring of een suggestie, want ik vind het wat goedkoop om met deze auto zelf m.b.v. de tiptronic de bak in een hogere versnelling te zetten.
Daniel

Thesis Probleem comfortronic??

Unread post by Daniel »

Ik ben de trotse bezitter van een Thesis 2.4 20v echt een pracht auto, maar ik denk dat de bak toch wat rare nukken vertoont na een kick down,naar mijn idee blijft hij dan te lang hangen in een lage vesnelling terwijl hij naar mijn idee al lang weer over had moeten schakelen naar een hogere versnelling.
bij de dealer zegt men dat dit alles te maken heeft met de zelfdenkende bak.
Wie weet wat?
R.G

Re: Thesis Probleem comfortronic??

Unread post by R.G »

Dat klopt inderdaad. De comfotronic bakken hebben dat verschijnsel, ze denken dat je na een kick-down sportief wilt blijven rijden en wachten a.h.w. op het volgende bevel tot felle acceleratie. Mijn v6 doet het dus ook. ik heb me aangeleerd in voorkomende gevallen na kickdown manueel een hogere gang in te leggen en meteen weer terug te gaan naar aut. Dat begrijpt de bak onmiddellijk.
Jan

Re: thesis comfortronic

Unread post by Jan »

Ik heb een Thesis iesel eveneens met automaat en ik vind dat hij ook erg lang in zijn vitessen blijft hangen. Overigens voor de rest een ongelooflijk fijne wagen
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”