Dag allemaal,
Ik ben momenteel bezig met het technische in orde maken van een Lancia Fulvia 1600HF uit 1971.
De carburateurs zijn ooit al eerder gereviseerd in Italië, helaas was dit niet correct gedaan. Onterendere de gaskleppen sloten niet goed af ondanks dat er nieuwe gemonteerd waren ( waren onjuist gecentreerd), een by-pass schroef ontbrak en was een compleet verkeerde schroef in gemonteerd en noem maar op.
Nu dat allemaal in orde is vroeg ik mij af wat de correctie sproeier bezetting is voor een 1600 HF met 42DDHF solexen.
De huidige sproeier bezetting is als volgt:
Main: 155
starter: ST90
Pilot: 62,5
Emulsie: 115
Ik hoop dat iemand de benodigde informatie heeft want op internet blijkt dit zeer schaars voor de DDHF carburateurs.
Met vriendelijke groet,
Jeroen de Jong
Sproeier bezetting Fulvia 1600 HF Solex 42DDHF
Re: Sproeier bezetting Fulvia 1600 HF Solex 42DDHF
Met wat je aangeeft lijkt het mij dat die C.42 DDHF van jou GRONDIG mis-meesterd zijn.
Hierbij een jpeg met de configuratie gegevens (ik hoop dat het lukt, bij mij toont die de figuur niet voor ik het opstuur).
[attachment=0]C.42 DDHF configuration.jpg[/attachment]
De C.42 DDHF in orde zetten is niet bepaald beginners werk. Ik heb er nu warschijnlijk al zo een tiental sets van in orde gezet (professioneel maar niet commercieel). Ik weet ondertussen zowat alle valkuilen.
Hierbij een jpeg met de configuratie gegevens (ik hoop dat het lukt, bij mij toont die de figuur niet voor ik het opstuur).
[attachment=0]C.42 DDHF configuration.jpg[/attachment]
De C.42 DDHF in orde zetten is niet bepaald beginners werk. Ik heb er nu warschijnlijk al zo een tiental sets van in orde gezet (professioneel maar niet commercieel). Ik weet ondertussen zowat alle valkuilen.
Re: Sproeier bezetting Fulvia 1600 HF Solex 42DDHF
PS: je schrijft voor de air corrector (emulsie buis) '115'. Dat is zeer onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk is het wel degelijk '175', maar de '7' is meestal moeilijk te lezen.