Hallo allemaal,
Ben sinds begin september de gelukkige bezitter van een Lancia Thesis. Glijdt heerlijk over de weg met een hoog rijcomfort. Super. Ik verwonder mij alleen over de vering. Ongelijke klinkerwegen, drempels etc., worden slecht genomen. Het lijkt dan wel of je op een heftruck rijdt. Geldt dit voor alle Thesissen of moet ik iets aan de vering c.q. schokbrekers doen. Zie graag jullie ondersteunende commentaar voorzien van oplossingen tegemoet.
Jullie weten allemaal ongetwijfeld dat een van de vorige pausen in het bezit was van een Thesis. Maar jullie weten natuurlijk niet wat hij zei toen hij voor het eerst instapte, namelijk: Jesus, het is een Thesis.
Vering Lancia Thesis
Re: Vering Lancia Thesis
De sky-hook dempers werken inderdaad heel fijn op gladde wegen en in bochten, maar minder op korte oneffenheden.
Maar als de regelcomputer wat ouder wordt heb je kans dat de condensatoren op de printplaat kapot gaan waardoor het systeem niet meer goed werkt en de demping te hard wordt.
Die condensatoren kosten maar een paar euro maar maken een enorm verschil!
Er zijn wel instructies te vinden om de condensatoren te vervangen, het is gelukkig een simpel klusje.
Zie ook het Thesis-gedeelte op dit forum: viewtopic.php?t=1413470
Maar als de regelcomputer wat ouder wordt heb je kans dat de condensatoren op de printplaat kapot gaan waardoor het systeem niet meer goed werkt en de demping te hard wordt.
Die condensatoren kosten maar een paar euro maar maken een enorm verschil!
Er zijn wel instructies te vinden om de condensatoren te vervangen, het is gelukkig een simpel klusje.
Zie ook het Thesis-gedeelte op dit forum: viewtopic.php?t=1413470
Re: Vering Lancia Thesis
Heb de condensatoren gecontroleerd en deze zijn in goede conditie. Ik zal wel een beetje verwend zijn op dit punt door mijn BMW 725 en Rover 75.
Dank voor jullie meedenken.
Dank voor jullie meedenken.