Raammechanisme

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jos Kappa
Posts: 81
Joined: 30 Jan 2009, 23:11

Raammechanisme

Unread post by Jos Kappa »

Ciao Kappisti,

Het raam van het linker voorportier van mijn Lancia K sluit niet meer helemaal. Het raammechanisme zal vervangen moeten worden. Ik heb even rondgekeken op het internet. Er zijn nogal wat prijsverschillen. Origineel 159 Euro, daarnaast merk LIFTEK 91 euri's. Heeft iemand hier ervaring mee en kan deze mij adviseren of zijn er nog andere oplossingen? Ik zoek uiteraard naar een goedkope oplossing gezien de leeftijd van de auto. Daarnaast ben ik nog op zoek naar een armsteun rechtsvoor. Bekend probleem?

Lancia K 2.4 1999, groet Jos.
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Raammechanisme

Unread post by Spy »

Hoi Jos,

Ja dat komt vaak voor dat je armleuning los schiet. Het raammechanisme is te resetten. Staat in het forum omschreven. Iets van omlaag en 10sec omlaag gedrukt houden en zelfde procedure met omhoog oid.. 2dehands zijn ze goed te krijgen. Vraag Gerrit eens
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Raammechanisme

Unread post by Spy »

...Meestal is de inleerprocedure als volgt :

Handmatig (vinger aan de knop houden) de ruit in de onderste stand brengen en dan het knopje minstens 5 sec vast blijven houden ...
Dan op dezelfde manier de ruit geheel naar boven brengen en ook nu het knopje minstens 5 sec vasthouden ...

Als het ontregeld blijft eerst resetten door de betreffende zekeringen eruit te halen, dan contact ca 90 sec aan, weer uit en zekeringen terug plaatsen ...

gekopieerd van t forum
Jos Kappa
Posts: 81
Joined: 30 Jan 2009, 23:11

Re: Raammechanisme

Unread post by Jos Kappa »

Het raam gaat wel omhoog, maar bij het laatste stukje hoor je een geratel (slippen tandwiel?) en wil het niet verder. Vermoedelijk slijtage aan het tandwiel. Ik vraag me af of dat te verhelpen is met de genoemde resetprocedure.
Graag een reactie.
Groet, Jos
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Raammechanisme

Unread post by Spy »

probeer het zou ik zeggen. Anders een gebruikt mechanisme inbouwen
Jos Kappa
Posts: 81
Joined: 30 Jan 2009, 23:11

Re: Raammechanisme

Unread post by Jos Kappa »

Al contact met Gerrit gehad.
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Raammechanisme

Unread post by Spy »

Dan komt het goed!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”