Benzinelucht Kappa 2.4 Berlina

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Benzinelucht Kappa 2.4 Berlina

Unread post by fenpie »

Ik heb een probleem. Mijn Kappa blijft maar stinken naar benzine, ongeacht of de auto lange tijd stilstaat, ongeacht of tank vol of bijna leeg is. Alle slangen hebben we al gecontroleerd ook onder de motorkap. Ook bij de vulopening achter de wielkast. Nergens lekkage. En toch blijft het maar stinken. Nergens iets nats te zien. Tankdop ook vervangen om er zeker van te zijn dat deze ook goed afsluit. Iemand ervaring mee?
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: Benzinelucht Kappa 2.4 Berlina

Unread post by fenpie »

Gevonden, onder het luikje in kofferbak zit de brandstofpomp. En die blijkt te lekken.....
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Huib
Site Admin
Posts: 1778
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Benzinelucht Kappa 2.4 Berlina

Unread post by Huib »

Van de ethanol???
PeterD
Posts: 98
Joined: 14 Jul 2009, 08:45

Gebruik zeker geen E10! (en bij langdurig stallen: V-Power of BP Excellium)

Unread post by PeterD »

Pomp van Fenpie zou ook al eens vervangen kunnen zijn in het verleden waarbij de rubberen tank-ring niet is ververst. Of op de slangaansluitingen waar kleine O-ringetjes in zitten die eventueel verduurd zijn. E5/E10 doet overigens echt geen goed in de Kappa's!! Ben nog bezig met mijn projectje brandstofpomp (wachten op onderdelen) maar de rubberen houder waarin de pomp gestoken zit, is compleet vergaan. Ik durf te stellen dat het komt door Ethanol bijmenging. Had de mijne 2 of 3 jaar terug gestald met E5. Auto liep vervolgens in het voorjaar slecht, op 4 pitten en de brandstofpomp dus uiteindelijk ook naar de vaantjes. Wordt sindsdien uitsluitend nog maar afgevuld met V power of Excellium, beiden Ethanol vrij.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”