HELP: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
bobrockland71
Posts: 174
Joined: 19 Oct 2012, 17:30

HELP: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Unread post by bobrockland71 »

Hi Kappa vrienden, Mijn fan gaat niet meer aan met als gevolg dat het water gaat koken. Tijdje geleden al met die weerstand bezig geweest, die op de fan zit. Denk dat die nu niets meer doet. Is er een workaround hiervoor? Kan ik ze niet gewoon kortsluiten? Lijkt me lastig in Frankrijk zo'n weerstand te vinden? Tips anyone? dank! Bob
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: HELP: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Unread post by koen_ »

Onhandig idd, misschien bij de "bricolage" stevige electriciteitsdraad kopen met een zekering en een schakelaartje en dan rechtstreeks aan de 12v met het schakelaartje binnen in de auto. Wrs doet de fan het dan wel alleen op de hoogste snelheid, maar op de autoroute kun je hem dan gewoon uitzetten .. Als je een " Norauto" in de omgeving hebt kun je daar langsgaan, die zijn erg goed geëquipeerd en zitten door heel Frankrijk
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
bobrockland71
Posts: 174
Joined: 19 Oct 2012, 17:30

Re: HELP: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Unread post by bobrockland71 »

Dank Koen dat is nuttige info! Alleen de fan moet het ook doen met de Airco toch? Of die niet gebruiken dan?
bobrockland71
Posts: 174
Joined: 19 Oct 2012, 17:30

Re: HELP: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Unread post by bobrockland71 »

er is dus serieus een chinese namaak (te verkrijgen via Alixpress) en iedereen verkoopt ze voor een eigen prijs (van 8 tot 30 euro) http://www.ricambeare.it/weerstand-radi ... uw-it.html hmm, hoe krijg ik er zo 1 rap in Frankrijk, mooie uitdaging :-)
Huib
Site Admin
Posts: 1784
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: HELP: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Unread post by Huib »

Je kunt er een zekering insteken. Dan draait ie wel op volle toeren maar je komt thuis. Zal zo 25 a 30 Amp zijn. Ventilator trekt serieus stroom. Een doos vol zekeringen nemen. Uitvinden welke doorbrandt en dan de waarde daarboven nemen.. Of met de stroomtang de stroom meten. Als je hem hotwire't met een draad en een schakelaartje, zou ik het tje er af laten en een serieuze schakelaar pakken. Is hij in de plus of in de min geschakeld? Zijn je zekeringen trouwens heel? En het relais? Wat ik me dan toch afvraag. Als het circuit met de weerstand niet werkt om wat voor reden dan ook dan moet uiteindelijk het maximum snelheid circuit zonder de weerstand gaan werken. Dan is de temp al wel boven de 100 graden.
PeterD
Posts: 98
Joined: 14 Jul 2009, 08:45

Re: HELP: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Unread post by PeterD »

Waarom niet gewoon even de Fiat dealer raadplegen? Die weerstanden zijn in het concern niet Kappa-specifiek gebruikt!
bobrockland71
Posts: 174
Joined: 19 Oct 2012, 17:30

FIXED: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Unread post by bobrockland71 »

Dank voor alle meedenken! Heeft zeker geholpen, uiteindelijk gevonden: Het was de stekker OP de motor van de fan, 1 pool was gesmolten met plastic eromheen, zo goed mogelijk schoongemaakt. Vond dit simpele euvel niet zelf maar de garagist wel, dom dat ik daar niet heb gekeken... groet!
Attachments
img_3904.jpg
img_3904.jpg (23.16 KiB) Viewed 944 times
kappa 2000
Posts: 67
Joined: 10 Feb 2013, 09:52

Re: FIXED: Ventilator gaat niet meer aan in Frankrijk

Unread post by kappa 2000 »

misschien slecht contact op de weerstand
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”