Achterlichten

Discussie en vraagbaak over Delta 3
japie
Posts: 62
Joined: 01 Jan 2018, 12:46

Achterlichten

Unread post by japie »

Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van ledjes in de achterlichten ?
Cashhond
Posts: 7
Joined: 12 Apr 2018, 09:57

Re: Achterlichten

Unread post by Cashhond »

Is dat geen volledige unit die moet vervangen worden?
japie
Posts: 62
Joined: 01 Jan 2018, 12:46

Re: Achterlichten

Unread post by japie »

Ik hoop en verwacht het niet .
Joep
Posts: 37
Joined: 24 May 2016, 12:51

Re: Achterlichten

Unread post by Joep »

Als je het aan de dealer vraagt wel waarschijnlijk. Geen idee of de unit fatsoenlijk te openen is, bijvoorbeeld door hem even in de oven te zetten. En hoe moeilijk het dan is om de LEDjes te vervangen. Op zich lijkt het me wel de moeite waard om een poging te wagen; beetje zonde om de hele unit weg te gooien als er slechts een paar exemplaren kapot zijn.
citroenie
Posts: 27
Joined: 04 Jan 2009, 17:48

Re: Achterlichten

Unread post by citroenie »

Ik heb ooit een poging gewaagd om mijn achterlicht te repareren. Mijn grootste probleem was om de lichtunit open te maken. Dit heb ik uiteindelijk met een dremel gedaan. De ledjes waren heel, maar op de print zat ergens een slechte soldering. De unit gerepareerd en toen gelijmd met 2 componenten lijm. Vervolgens terug geplaatst en een weekje mee gereden.. De unit was echter niet meer water dicht, en ik heb toen uiteindelijk de unit vervangen met een 2de hands exemplaar. Wat uiteindelijk de beste oplossing was. Mvg Dirk
japie
Posts: 62
Joined: 01 Jan 2018, 12:46

Re: Achterlichten

Unread post by japie »

Valt me tegen , ik verwachtte net als bij andere achterlichten dat de lampjes gewoon te vervangen zouden zijn . Bedankt voor jullie informatie .
Thijs
Posts: 1
Joined: 31 May 2018, 15:21

Re: Achterlichten

Unread post by Thijs »

De ledjes gaan eigenlijk nooit stuk. Is meestal het stekkertje op de printplaat die corrodeert of breuk je op de printplaat. Bij werkte het om de stekkertjes wat te wiebelen en alle lampjes doen het weer.
japie
Posts: 62
Joined: 01 Jan 2018, 12:46

Re: Achterlichten

Unread post by japie »

Dank je wel Thijs , hier ga ik binnenkort wat mee doen .
Jasper _O
Posts: 16
Joined: 19 Mar 2017, 09:34

Re: Achterlichten

Unread post by Jasper _O »

Bij mij heb ik beide achterlichten in het geheel vervangen, beide hadden breuken op de printplaat (td). Naar ik begrijp gebeurt dit bij vele Delta's, waardoor deze lampen ook in origineel als in namaak volop te krijgen zijn
japie
Posts: 62
Joined: 01 Jan 2018, 12:46

Re: Achterlichten

Unread post by japie »

Ik ga er binnenkort wel eens serieus naar laten kijken .
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”