EPB en raammechanisme gezocht

Discussie en vraagbaak over Thesis
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

EPB en raammechanisme gezocht

Unread post by Hans8V »

Binnenkort weer een APK, dus heb ik een poging gedaan mijn rechter EPB weer aan de praat te krijgen. Die ging afgelopen winter alarm geven en de behuizing rechts bleek gebarsten. De handremmen deden het ondertussen gewoon. Maar na goed schoonmaken en een laagje polyester blijkt na montage dat het motortje het toch niet doet... Met het inschakelen van de handrem hoor ik wel een klikje, maar gebeurd er rechts verder niets. Er is verder (gedemonteerd) niets aan te zien. Geen losse stukjes/onderdelen en het riempje zit er netjes op. Wel de gebruikelijke alarmmelding van de EPB op het dashboard. Heeft iemand een idee? Ik denk dat er een ander motortje/actuator op moet, heeft iemand die nog? En het raam RV ging van de week ineens erg moeizaam dicht, en daar blijkt een ander raammechanisme voor nodig, volgens mij is de staaldraad ergens afgelopen. Na 16 jaar ook weer niet zo heel vreemd maar met een stuk hout in je deur rondrijden is ook niks! Heeft iemand er nog een goede liggen?
Gr, Hans

Keuze is Reuze: Thesis V6 2002, Thema IE '93, Delta 1.8 '09, AR Alfetta GT1800 '75, en 9-3 cabrio 2004
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”