Weer terug naar Lybra![de 3e]

Discussie en vraagbaak over Lybra
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by Dickamerica »

Beste mede Lybrafielen,

Na verkoop aan familielid in Sept 2017 van mijn Lybra sw 2.4 jtd Intensa in full options trim en het schitterende Rosso Carmen[ruim 3 jr gehad],kocht ik een Alfa 156 2.4 20v jtd Sportwagon;laatste facelift model vond ik altijd al mooi en ik wilde eens iets anders.
10jr geleden had ik overigens al mijn 1e Lybra,een 2.4 jtd sw LX uit 2000

Deze 156 was van liefhebber en helemaal motorisch aangepakt en qua onderstel en interieur als GTA uitgevoerd.
Waanzinig snel en zeer goed sturende machine!

Totaal anders als een Lancia uiteraard,maar goed dat wist ik;rijd al 25 jr Lancia en Alfa.

Ik kon echter toch niet aan de stugheid en niet comfortabelheid wennen maar stond steeds in dubio wat te doen
Daarbij kwam ook nog feit dat ik sinds vorig jr minder km rijd dus niet perse hoef te dieselen;al rijd het heerlijk.

Het probleem werd vorige week vanzelf opgelost:

Notabene in mijn geboorteplaats Scheveningen werd een Lybra sw 2.0 20v Comfortronic uit overlijdenis aangeboden
Ik geloofde mijn ogen niet toen ik de tekst las; 1e eig. 88 jr geworden,garagegestald en slechts 43000km!
Nul steenslag,lak als nieuw,ruiten als nieuw:)
Meteen gebeld en afgesproken,dezelfde avond was de Lybra van mij:)

Even wat specs en info:

2.0 20v Sw
Comfortronic; ik had al jaren geen automaat meer gehad en ik was meteen om;heerlijk relaxed en ontspannen rijden;deze bak schakelt dan ook perfect.
Zilver
Blauw alcantara
Bose audio
Time period Nokia carkit:?
Parkeersensoren in voor en achterbumper
Verder volledig origineel
Lancia onderhouden en volledig technisch bij
Afgelopen jaar 120 km gereden

Wat moet er aan gebeuren?

Langzaamaan losrijden;heb vd week in 1 dag al meer km gedraaid dan de auto in laatste jaar gereden heeft

Beide bumpers parkeerschade;weet niet of de beste man dit voor of na de sensoren montage heeft gedaan...
Voorscherm linksonder kleine parkeerschade
Dus deze delen laat ik strakmaken&spuiten.
Dan meteen verse kentekenplaten erop in de luxe versie.

Ondanks altijd binnenslapen plakken de onderkanten van dashboard;heb vandaag al paar delen ontplakt.

Er zitten 6! originele sleutels bij de auto;1e dag dacht ik;WTF heeft de man bezield,tot mijn geheugen weer terugkwam en ik herrinnerde dat de serie1 sleutels;optisch wel de mooiste vind ik,slecht van kwaliteit zijn qua printplaatje.
En ja hoor,van geen enkele sleutel werkt de deur afstandsbediening nog,wel bij 2 sleutels de achterklep.
Microswitches liggen los in de sleutels hoor ik,dus van de week even naar audio/auto electronicazaak om te vragen of zij de microswitches kunnen solderen.

Verder nog wat schoonmaakwerk binnenzijde,wat puntjes op de i zetten ,Nokia carkit eruit want is versie zonder bluetooth dus heb er verder niks aan.
Eens kijken of ik een Yatour of Loudlink kan vinden die werkt icm Bose;de auto heeft geen navi,dus weer een ander verhaal dan bij mijn Intensa.
Iemand nog tips?

Tzt de dorpels preventief behandelen mbt het roestissue

Meer Fotoos volgen zsm!

Image

groeten Dick
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by koen_ »

Prima aankoop lijkt me ! ..., grappig, ik ben ook geboren en getogen in Scheveningen

Suggestie wb je ICS : lees dit maar eens door : http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 52,1058970
Het snoertje heb ik nog voor je (evtl zelfs met complete code-vrije ICS) , als je interesse hebt stuur even een PB-tje
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by Reinier666 »

Zo, mooie wagen hoor.
Als carkit vind ik de parrot onverslaanbaar.
Als navigatie gebruik ik de telefoon, die is altijd up to date ;)
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by Dickamerica »

@ Koen;je hebt pb.
@ Reinier: Het parrot verhaal ben ik mee bekend door jou;heb bij "jouw" audioman in Waddinxveen de boel laten inbouwen in mijn vorige Intensa;was niet voor mezelf maar voor de nwe eigenaar[tante] en werkt perfect ,maar voor mij hoeft dit niet zo perse.
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by JackWess »

AHA...
Dus jij hebt haar gescoord, ik was al benieuwd waar die zou opduiken.
Als je hem nou ook nog voor de vraagprijs hebt kunnen scoren, dan ben je helemaal spekkoper. :)
Gefeliciteerd en veel mooie kilometers gewenst.


...
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by Dickamerica »

Ja haha,moest wel liefhebber zijn waar die terecht zou komen,handelaren lopen er met wijde boog omheen...
Ik was de 1e die belde en serieus afsprak dezelfde dag.
Heb em nu 2x gewassen en zoals altijd ga je dan steeds meer zien,moet linkeronderkanten van de portieren ook polijsten;heeft opa ook ergens langs geschampt.
Maar goed de auto rijd als nieuw en ben er heel blij mee.
Meer info en foto's volgen
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by JackWess »

Ik merk het ja, zo blij zelfs dat je het bericht meteen maar 3 keer post. :)o
Heb er maar even 2 weg gehaald.
Overigens waren er wel wat handelaren in geïnteresseerd hoor, maar jij was gewoon de snelste.
Ik ben wel heel erg blij dat die ook echt bij een liefhebber terecht is gekomen.
Dat verdiend de auto, anders was het alleen maar een geldmagneet geworden.


..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by Dickamerica »

Haha,

Het leek net of bericht niet geplaatst werd,vandaar.
Kon ze zelf niet verwijderen..
Ja ik heb meteen gebeld maandagochtend en had als dorpsgenoot voorrang en bood meteen de vraagprijs.
Ik ging niet neuzelen voor €100 minder voor die prijs.

Zaterdag als 1e even naar mijn spuiter brengen om de bumpers te laten spuiten,erger me er dood aan.
Daarna de leuke dingetjes doen om em helemaal tip top te maken.
Het enige minder leuke is rest van plakkende delen ontplakken,maar als het klaar is heb je daar wel weer voldoening en plezier van:).
Vandaag de sleutels[de beste man had er maar liefst 6:D],weggebracht naar electronicareparateur;er was er geen 1 meer waarvan beide afstandfuncties werkten...
word vervolgd!
cromapower
Posts: 23
Joined: 13 Aug 2014, 22:53

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by cromapower »

Mooi dat die goed terecht komt.

Dat ontplakken. Hoe doe je dat?
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Weer terug naar Lybra![de 3e]

Unread post by Dickamerica »

Hoi

Na een paar eerdere pogingen nav tips (spiritus,thinners etc) heb ik nu het ei van columbus gevonden;

Heet/warm water,beetje in een emmer,flinke scheut ammonia erbij,katoenen stukjes doek(oude tshirts etc) en een klein handborsteltje.
Dan eraf wrijven/schrobben,flink nat houden,als doekje vol met lak zit,dan een nieuw doekje.
Afspoelen met water en klaar.
Goed in het licht checken of alles eraf is.
Het relief van kunstof blijft gewoon intact,het is puur het soft touch kleeflaagje wat eraf gaat.
Het droogt op met wat witte vlekken.
Dit kan je later met water weghalen en de boel dan afwerken met een goede dash spray;geen vette goedkope hoogglans troep.
Succes!
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”