Inruilen van de Thesis: Opvolgers en Ervaringen

Discussie en vraagbaak over Thesis
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Inruilen van de Thesis: Opvolgers en Ervaringen

Unread post by Hey! A New Sunset »

De afgelopen tijd ben ik op zoek geweest naar wat anders. Ik reed veel te weinig met de Thesis, en naast dat de Lancia dat niet zo prettig vindt, is het ook belastingtechnisch een vrij zware pil om maandelijks te moeten slikken. 1795 kilogram én op diesel blijft een dure grap. Dan moet je er wél mee rijden.

Dus diverse offertes opgevraagd, maar wat een extreme verschillen zaten er in de aanbiedingen. Nu had ik nog nooit een auto ingeruild, maar ik vond de verschillen wel extreem groot. Dat ging niet om een paar honderd euro maar echt duizenden euro's. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
don pedro
Posts: 143
Joined: 25 Dec 2008, 14:09

Re: Inruilen van de Thesis: Opvolgers en Ervaringen

Unread post by don pedro »

Ben zeer benieuwd naar wat je dan terug koopt. Een Thesis is geen hardloper qua inruil. Daarnaast is de staat van de Lancia uiteraard ook van groot belang. Ik kreeg een half jaar geleden standaard 1000 euro bij inruil op een mooie 2.4 automaat. Want gelijk naar de handel en die gaf max 1000.
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Re: Inruilen van de Thesis: Opvolgers en Ervaringen

Unread post by Hey! A New Sunset »

Ik heb in eerste instantie gekeken naar wat Alfa Giulietta´s (QV) van een jaar of 7 à 8, een verdwaalde Renault Laguna Coupé en een zeer jonge / nieuwe Nissan Micra (eventueel private lease). Na wat offertes en overleg met mijn vrouw besloten om tóch voor een nieuwe Alfa Romeo Giulia Super 2.0t te gaan, en die is het uiteindelijk ook geworden.

Qua inruil heb ik van 1700 euro tot 7000 euro voorbij zien komen, waarbij 1700-4750 euro op 2e hands auto's was, en bij nieuwe auto's lag het tussen de 3000-7000 euro. Ook bij dezelfde auto's zaten er gaten tussen van 2000 á 3000 euro tussen. Dat vind ik nogal wat.
FransB
Posts: 31
Joined: 22 Feb 2012, 13:28

Re: Inruilen van de Thesis: Opvolgers en Ervaringen

Unread post by FransB »

Al met al is mijn conclusie: die vrouw moet je koesteren!

Frans.
Lancia Gamma sedan, B-coupe, B-HPE, Thema IE Turbo, Kappa 2.0SW, Kappa 2.4SW aut, Thesis 3.0 Emblema Comfortronic.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”