Vak links in het dashboard wil niet meer sluiten

Discussie en vraagbaak over Thesis
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Vak links in het dashboard wil niet meer sluiten

Unread post by Hey! A New Sunset »

Het vak links in het dashboard wil niet meer sluiten...waarschijnlijk ook zo'n palletje als in de middenconsole. Weet iemand hier het onderdeelnummer van het onderdeeltje wat het dashboardvak links dicht houdt?
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Vak links in het dashboard wil niet meer sluiten

Unread post by Hans8V »

Die zoek ik ook !!!
Gr, Hans

Keuze is Reuze: Thesis V6 2002, Thema IE '93, Delta 1.8 '09, AR Alfetta GT1800 '75, en 9-3 cabrio 2004
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: Vak links in het dashboard wil niet meer sluiten

Unread post by Marcithesis »

Aan beide zijden van het vakje zitten zwarte kunstof scharnierende vorkjes waarbij kunstof stangetjes in de vorkjes heen en weer bewegen die op hun beurt locken bij het dicht drukken. Een mooie uitvinding maar best wel zwak. Vooral omdat het hele paneel verwijderd moet worden om de diagnose tester aan te kunnen sluiten. Doe je dit te bruut kan er van alles afbreken.

Ik heb die stangetjes niet los kunnen kopen. Vond een paneel op de sloop in een andere kleur en heb alles overgezet.

Om het paneel zo min mogelijk te belasten heb ik op advies van Gerrit een OBD-2 verlengkabel permanent in de diagnose outlet gestoken en links onder het dachboard opgeborgen. Dat scheelt een hoop ergenis met dat paneel.

https://obdwarenhuis.nl/obd-kabels/obd-verlengkabels

Groten, Marc
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”