Motor revisie Fulvia Coupe 1.3

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
FulviaTom

Motor revisie Fulvia Coupe 1.3

Unread post by FulviaTom »

Inmiddels weer wat verder met de revisie van het Lancia blok. Dit weekend verder opbouwen, echter hebben ze de verkeerde maat zuigerveren geleverd welke niet bij de zuigers horen, daar komende week even achteraan. Ipv rond .40 speling .7 tot .8 speling alsof het de veren voor een 020 overmaat zijn oid.

Verder kom ik in de Data technici 2 veren lengtes tegen voor de kettingspanner, echter is onduidelijk welke nou in mijn blok hoort, die erin zat was 87mm maar daarbij zat nog een extra stukje van een andere veer zodat de veer op die 98mm komt maar waarvoor is onduidelijk.
Zie hier:
Image
Image

Hier nog wat andere sfeer foto's;
Image
Image
Image
Wat een rommel in de krukas!
Image
Nieuwe 040 zuigers

Verder heeft de as welke de oliepomp aandrijft via de krukas over de lengte richting wat duidelijk voelbare speling; hoort dit? Ik verwacht van niet omdat er diverse shims op de as te vinden waren.

Daarnaast bezig meteen andere italiaan; een Alfa Giulia Spider wat ook behoorlijk wat tijd vraagt, voor wie het leuk vind hou ik op Facebook de vorderingen een beetje bij en kunnen jullie het volgen;
Alfa-Romeo-Giulia-101-Restoration klik klik hier
Image
Image

Groet, Tom
FulviaTom

Speling as oliepomp

Hier een foto ter verduidelijking van de speling, zie de pijl; speling is 0,50 mm.

Image

Moet ik deze wegshimmen tot ??mm of valt dit binnen de toleranties?

Groet, Tom
Huib
Site Admin

Re: Speling as oliepomp

Unread post by Huib »

Zie de Data Tecnici pagina DT- Fulv. 01/300

Staat op CD Fulvia_S2_1
Huib
Site Admin

Veer kettingspanner

Unread post by Huib »

Voor de de veer van de kettingspanner zie het 2e serie onderdelenboek Tav 7 pag 1 nr 11
FulviaTom

Gevonden in DT!

Bedankt Huib! Heb er denk ik overheen gekeken.

Fantastisch hoe uitgebreid en gedetaileerd ze dat bij Lancia allemaal gedocumenteerd hebben!

Heb de speling nu netjes afgeteld met wat shims van een ander oud blok.

Groet, Tom
Attachments
oliepomp as speling.jpg
oliepomp as speling.jpg (263.71 KiB) Viewed 902 times
Jaap

Re: Veer kettingspanner

Unread post by Jaap »

Hoi Tom,
Complimenten voor de heldere manier waarop je je informatie deelt. In een foto duidelijk waar het om draait. Wat mij betreft doe je nog wat meer info en foto's van je revisie.
Jaap
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”