Nieuwe Thesis rijder

Discussie en vraagbaak over Thesis
Henrif
Posts: 12
Joined: 29 Sep 2012, 12:49

Nieuwe Thesis rijder

Unread post by Henrif »

Beste Thesis rijders,

Na 15 jaar heb ik vorig jaar mijn Lancia Fulvia's verkocht. Daar heb ik veel plezier aan gehad met rally's en het zelf onderhouden daarvan. Met hulp van Huib vanzelfsprekend. De Fulvia ritten naar Italie zijn legendarisch. Nu is het echter tijd voor iets anders.

Mijn hart ligt nog steeds bij Lancia. Sinds kort staat er een bloedmooie Lancia Thesis bij ons op de oprit. Het is een zwarte Thesis 100th Anniversary 2,4 jtdm tiptronic met rood leer en bijna alles electrisch verstelbaar. Ja, bijna, want opvallend is dat er geen automatisch dimpende achteruitkijkspeigel in zit. Een kleinigheidje. Het in een import uit Italie, met nu 122.000 km op de teller.

Wat niet goed werkt is de duo simkaart. In Nederland bijna geen bereik, in Duitsland wel. Handsfree bellen kan ik nu niet. Met zo'n 60K km per jaar is dat lastig.
Ik overweeg een loudlink te laten installeren. Iemand ervaring hiermee?
Daarnaast overweeg ik een motor optimalisatie bij squadra te laten doen. Niet zo zeer voor de pk-tjes, maar voor het koppel en het nog soepeler laten lopen van de motor.
Naast deze dame heb ik ook nog een andere schoonheid: een Kappa Coupe 2.0 T 20 V. Eveneens zwart.
In het verleden ook nog Dedra, Lybra en Thema gereden. Wat heb ik een slecht leven :).
Wellicht zien we elkaar als Lancia liefhebbers!
Hartelijke groet,
Henri
Kappa Coupe 2.0 Turbo
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by Marcithesis »

Beste Henri,

Gefeliciteerd met de aankoop en welkom op het forum. Ik heb een dergelijke Thesis te koop zien staan op een Italiaanse site dus wellicht is het de zelfde.
Wat betreft je vragen kan ik daar niet direct een antwoord op geven maar er zijn ongetwijfeld leden die dat wel kunnen.
Leuk dat je hebt rally gereden met een Fulvia. Dat heb ik een aantal jaren zelf ook gedaan met een Fulvia Berlina.

Gr. Marc
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
inc10521
Posts: 480
Joined: 09 Mar 2010, 12:33

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by inc10521 »

De gebruikte netwerk frequentie van de telefoon in de Thesis werkt voor zover ik weet niet meer bij de meeste provider (800/900mhz maar prik me er niet op vast)
De enige die deze nog ondersteund is de KPN. Ik heb zelf een pre-paid sim in de auto zitten en schakel mijn Vodafone nummer door (met een "sneltoets op m'n mobiel) zodra ik in stap.
Er zijn hier wel mensen die ervaring hebben met een Loudlink en waarschijnlijk ook positieve :-)

Zelf schaf ik binnenkort ook een Loudlink aan.
(Niet voor het telefoneren, want de Loudlink gebruikt volgens mij de interne microfoon in de Thesis niet maar leverd er een losse bij (Indien iemand hier meer ervaring mee heeft hoor ik het ook graag) Voor het telefoneren heb ik inmiddels de Plantronics Voyager Legend aangeschaft en dit oortje verslaat alle andere op het gebied van geluidskwaliteit en verstaanbaarheid. (Moet nu vaak zeggen dat ik niet iets kan noteren omdat ik achter het stuur zit, hoor je zelfs met 120km per uur niet ook al heb je het raam open ;-) )

Wil graag m'n spotify afspelen over de geweldige Bose installatie en dat wil uitstekend met de LoudLink. Ook het bedienen van je muziekspeler op je mobiel zou dan vanaf het stuur werken...

Je kunt hier trouwens ook best veel informatie over vinden als je een keer een regenachtige middag door dit forum heen bladerd ;-)
Veel plezierige kilometers gewenst in ieder geval!

Mvg,
Marcel
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
LanThes
Posts: 11
Joined: 25 Sep 2014, 17:19

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by LanThes »

Heb je een privébericht gestuurd!
JCS
Henrif
Posts: 12
Joined: 29 Sep 2012, 12:49

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by Henrif »

Dank voor jullie berichtjes en wellicht zien we elkaar bij een meeting.
Groet,
Henri
Kappa Coupe 2.0 Turbo
mvmersbergen
Posts: 108
Joined: 12 May 2009, 21:56

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by mvmersbergen »

Hallo Henri,

Loudlink werkt goed met bluetooth telefoon en microfoontje kan je onzichtbaar wegwerken.
Afspelen met loudlink gaat ook goed, ik gebruik voornamelijk de SD kaart


Groeten,

Marcel
________________________________
2003 Lancia Thesis 2.0 Turbo, Squadra Tuned
2003 Lancia Phedra 7 zits
2015 BMW 2 Gran Tourer 7 zits
Henrif
Posts: 12
Joined: 29 Sep 2012, 12:49

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by Henrif »

Dag Marcel,
Fijn te horen dat de loudlink goed werkt.
Op youtube staat een filmpje over het gebruik ervan.
Heb je het laten installeren? Zo ja, waar ?
Groet,
Henri
Kappa Coupe 2.0 Turbo
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by Hey! A New Sunset »

Gefeliciteerd! Wat mij betreft de mooiste kleurstelling, met name door dat prachtige rode leer. Ben zelf ook sinds kort Thesis-rijder en overweeg ook hem bij Squadra te laten optimaliseren, al heb ik na wat leeswerk gezien dat dit door de meesten wordt afgeraden ivm de automaat (al brengt Squadra het koppel ook niet zo hoog als bij de handbak). Ben benieuwd wat jouw bevindingen daarover zijn..
mvmersbergen
Posts: 108
Joined: 12 May 2009, 21:56

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by mvmersbergen »

hoi Henri,

ik heb de installatie zelf gedaan. de Loudlink unit zit in het dashboard kastje (daar zit namelijk ook de stekker van de CD wisselaar). Indien je geen CD wisselaar hebt zul je ook nog een kabel mee moeten bestellen en achter op de NIT monteren. Verder heb ik de CD wisselaar dashboard binnenkast uitgewisseld met een versie zonder CD wisselaar,

het kabeltje voor de microfoon heb ik in de A stijl en hemelbekleding weggewerkt tot achter aan de binnenspiegel

ik kan helaas geen foto's maken, de auto staat nog bij Gerrit.
________________________________
2003 Lancia Thesis 2.0 Turbo, Squadra Tuned
2003 Lancia Phedra 7 zits
2015 BMW 2 Gran Tourer 7 zits
krammer
Posts: 218
Joined: 27 Dec 2008, 17:19

Re: Nieuwe Thesis rijder

Unread post by krammer »

welkom op het forum!!
Loudlink werkt erg fijn, gewoon met stuurbediening en onderbreking wanneer je telefoneert, echt een mooie upgrade en je wint dashbordkastruimte want die wisselaar kan eruit...

KPN sim only kaart nemen. Werkt prima.

Hugo
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”