Even voorstellen...

Discussie en vraagbaak over Thesis
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Even voorstellen...

Unread post by Hey! A New Sunset »

Bij deze wil ik mijzelf graag even voorstellen: ik ben Hans, 34 jaar en sinds deze week in het bezit van een donkerblauwe Lancia Thesis 2.4 Multijet Emblema :-). Al jaren wilde ik ooit eens een Thesis, heb het altijd een schitterende auto gevonden, maar mijn toenmalige vriendin vond het een verschrikkelijke auto. Haar woorden, "je mag van alles rijden, als het maar géén Lancia is". Ook de Kappa vond ze namelijk afschuwelijk. Er kwam toen een jaune sirius Renault Megane RS R26 voor de deur, naast een Primera eGT en een Alfa 33 uit 1988 die er al stonden. Fantastische auto, al is het compleet iets anders natuurlijk.

Enfin, het leven verandert en nadat ik mijn Megane RS spijtig genoeg noodgedwongen moest verkopen heb ik twee jaar lang met een Clio RS 172 en een Seat Leon 20VT gereden. Deze maand zag ik echter een Thesis staan bij het bedrijf waar mijn werkgever en ikzelf de auto's in onderhoud hebben. Even wat heen en weer geappt en hij bleek te koop te staan. Net 2 ton op de klok, van juli 2006, Helaas alleen een diesel, en met mijn jaarkilometrage van max 12000km dacht ik dat dit niet interessant zou zijn. Liever wilde ik de V6, of de Turbo. Al een paar maanden speelde ik met het idee een Thesis te importeren uit Italië, maar ik had er uberhaupt nog nooit in gezeten, laat staan mee gereden. Dus toch maar even langs geweest en proefgereden.

Verkocht was ik. En na wat gehannes met cijfers bleek zo'n diesel tóch gunstiger te zijn dan een V6...de Thesis was dus ook verkocht. Helaas geen leer, en de auto heeft wel wat kleine minnetjes zoals een lam middenconsole klepje en kleine roestblaasjes op de linkerdaklijst, maar alle elektra werkt en na een week heb ik nog geen foutmelding voorbij zien komen. Tot nu bijzonder tevreden dus...

Plannen: de daklijst netjes laten maken en even langs Squadra, want auto's met een turbo blijven in mijn bezit nooit ongechipt.

Foto's volgen :-)
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: Even voorstellen...

Unread post by Marcithesis »

Beste Hans,

Gefeliciteerd met en aankoop en welkom op het forum.
Koester en verdiep je in de diva en je zult fijne kilometers maken.

Gr, Marc
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
karel
Posts: 201
Joined: 05 Feb 2010, 12:01

Re: Even voorstellen...

Unread post by karel »

nieuw middenconsoleklepvergrendelpiefje kost 2,50 of iets van die orde.
en een half uurtje werk om te vervangen
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Re: Even voorstellen...

Unread post by Hey! A New Sunset »

Thnx Marc, ik was me al aardig aan het inlezen hier.

@Karel: dat valt wel mee, al wissel ik nog geregeld van cassettebandje (ja ik gebruik die dingen nog) dus het stoort me nog niet.

Bij deze wat foto's...
Attachments
thesis5.jpg
thesis5.jpg (131.68 KiB) Viewed 698 times
thesis4.jpg
thesis4.jpg (163.9 KiB) Viewed 698 times
thesis2.jpg
thesis2.jpg (291.32 KiB) Viewed 698 times
thesis1.jpg
thesis1.jpg (195.07 KiB) Viewed 698 times
Hans8V
Posts: 125
Joined: 08 Jan 2009, 23:58

Re: Even voorstellen...

Unread post by Hans8V »

Welkom hier! Ik heb er ook zo één, blauw met beige alcantara interieur
Gr, Hans

Keuze is Reuze: Thesis V6 2002, Thema IE '93, Delta 1.8 '09, AR Alfetta GT1800 '75, en 9-3 cabrio 2004
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Even voorstellen...

Unread post by JackWess »

Wat een mooie kleur is dat toch, en ja dan is het inderdaad jammer dat er geen leer inzit.

Gelukkig zit het er niet minder om.

veel plezier en veilige kilometers ermee gewenst.



..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
LanThes
Posts: 11
Joined: 25 Sep 2014, 17:19

Re: Even voorstellen...

Unread post by LanThes »

Proficiat met je Thesis. Je gelooft het of niet. Ik was in juli 2006 de eerste berijder van de auto. Heb met heel veel plezier in deze auto gereden. De kleur 845 icm beige alcantara vond ik destijds een fantastische combi. De auto heeft een bijzonder optie welke je wrs nog niet is opgevallen, namelijk een standkachel!

Nog veel fijne kilometers gewenst!

JCS
JCS
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Re: Even voorstellen...

Unread post by Hey! A New Sunset »

Dankje! De kleur vind ik nog iedere keer mooier worden als ik er naar kijk, bevalt me heel goed.
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Re: Even voorstellen...

Unread post by Hey! A New Sunset »

Thnx!
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Re: Even voorstellen...

Unread post by Hey! A New Sunset »

Thnx! Maar dat is wel heel leuk, de 1e eigenaar! Hoe lang heb je hem gehad? Ik zag inderdaad dat hij door Fivan in Zeist was afgeleverd en daar ook een tijd in onderhoud is geweest. Daarna in Apeldoorn bij Fivan.

Ik zat zaterdag even door wat boekjes en het connect systeem te bladeren, en zag inderdaad dat ik de kachel op een bepaalde tijd aan kon zetten. Had er totaal niet bij stilgestaan, al moet ik sowieso nog even wennen aan een auto waar de hoofdsteunen en het dashboardkastje elektrisch gaan :-).
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”