Tip kofferbakslot

Discussie en vraagbaak over Thesis
Maurice Morrisz
Posts: 36
Joined: 03 Jul 2016, 22:17

Tip kofferbakslot

Unread post by Maurice Morrisz »

Een tip: tijdens vervangen van pakking kentekenplaathouder kwam ik erachter dat de bowdenkabel niet goed vast zat in het sleutelslot. Gelukkig kwam ik er nu dus achter en kon ik het repareren. Moet er niet aan denken dat het electroslot stuk was gegaan want dan kon ik de achterklep openknippen ;-)

Dus vandaar de tip om eens te controleren of het sleutelslot werkt. Kan je een hoop elende besparen ;-)

gr. Maurice
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by Marcithesis »

Goede tip. Ik kwam er eveneens achter met het uitnemen van de kentekenplaathouder dat de borging van de kabel niet goed zat. De kofferklep is ooit binnen de garantieperiode vervangen en kennelijk is men dit belangrijke detail vergeten. Gelukkig blijkt het electroslot betrouwbaar na jaren van dienst.
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
nadjaji
Posts: 87
Joined: 25 Mar 2014, 12:51

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by nadjaji »

Gelukkig dat je er op tijd achter bent gekomen.
Toen ik mijn kentekenplaat pakking heb vervangen, is de kabel losgeschoten en heb ik dat niet gezien. Gevolg was dat toen ik een storing had met mijn electronische kofferbak slot, de hele achterbank heb moeten demonteren en vervolgens aardig wat heb moeten slopen om bij het mechanisme te komen.... Beter voorkomen dan genezen (tu)
Thesis 2.4 Multijet 220HP chiptuned - 2008
Maurice Morrisz
Posts: 36
Joined: 03 Jul 2016, 22:17

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by Maurice Morrisz »

en een cursus yoga ter voorbereiding? ;-)
HansM
Posts: 6
Joined: 20 Nov 2013, 15:54

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by HansM »

Mijn kofferbak gaat uitsluitend met de sleutel open. Betekent dit dat het electro-motortje stuk is ?
Bij openen vd klep hoor ik iets rammelen. Heb de binnenbekleding kofferbakdeksel verwijderd, maar zie niets opmerkelijks.
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by Marcithesis »

Dat het motortje stuk is hoeft niet direct het geval te zijn. Er zit een micro switch verstopt achter het rubber wat je ingedrukt moet houden om eclectisch te openen. Wanneer je op dat rubber drukt zal een plastic hefboompje de switch activeren. Wanneer je goed luistert hoor je de switch klikken. Doet deze dat niet zal er gemeten moeten worden.

Ter hoogte van het linker kofferbak scharnier loopt de kabelboom naar binnen en wordt bij het openen en sluiten telkens gebogen. Daar kan dus een kabel breuk ontstaan. Wanneer je de bekleding weghaald kan je bij de stekker komen die los moet om door te meten.

Groeten, Marc
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by Hey! A New Sunset »

Bij mij werkt juist het elektrische slot nog wel, maar gaat hij niet meer automatisch open vanaf de sleutel/middenconsole. Je moet hem nu handmatig lostrekken. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Marcithesis
Posts: 184
Joined: 12 Jul 2015, 15:46

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by Marcithesis »

Dat kan liggen aan de afstelling van de beugelhouder waar de haak van het motortje invalt. Verder zitten er aan de binnenkant aan de weerszijde van de kofferklep verstelbare rubbers. Is de gasveerdruk van de veren nog goed of moet je de kofferklep helpen. Verder staat er in het instructie boekje pagina 223-226 meer over de werking en instelling via de connect.

Groeten, Marc
Groeten, Marc

Ex 1967 Fulvia Berlina
Ex 1969 Fulvia Berlina
Ex 2004 Musa
Ex 2004 Ypsilon


2003 Thesis 2.4 aut.
2007 Ypsilon 1.4-16v Sport Momo Design
Hey! A New Sunset
Posts: 20
Joined: 22 Jan 2017, 10:45

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by Hey! A New Sunset »

Thnx! (tu) De kofferdeksel blijft nog wel openstaan maar vrij wiebelig. Ik zal er even induiken volgende week.
wimdsh
Posts: 13
Joined: 18 Sep 2012, 11:54

Re: Tip kofferbakslot

Unread post by wimdsh »

Heb ook het probleem gehad dat de bowdenkabel niet vastgemaakt was bij montage nieuw slot.

Kentekenplaat en onderplaat gedemonteerd. Met gatenzaag rond 50 mm gat in kofferdeksel geboord tot hendeltje van slot. Met punt tangetje slot ontgrendeld en kofferdeksel kunnen openen.
Barbaarse methode om zo in de dame te boren:) Maar het gat zit er nu voor de volgende keer. Achter de onderplaat welke een goede afdichting vormt.
Het defecte slot was een goede maat om de plaats van het gat precies te bepalen.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt de gehele nummerplaat houder met verlichting te demonteren en goed af te dichten tegen lekkage.

Thesis 2013 2,4l 20V Emblema Comfortronic Negro Carevaccio
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”