Aankooptips Lancia Thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
Pascal10
Posts: 2
Joined: 17 Dec 2016, 11:19

Aankooptips Lancia Thesis

Unread post by Pascal10 »

Nu mijn wagen aan vervanging toe is, en ik al jaren gek ben van de Lancia Thesis, overweeg ik er een aan te kopen.

Ik heb m'n zoektocht reeds verkleind naar een wagen vanaf +/-2006 (ivm de rijtaksen in België) en een 2.4 JTD (automaat).

Ik zie de meeste auto's te koop staan met een km stand van +/- 200.000 a 300.000km. (2.4 JTD)

Zijn er speciale punten waarop moet worden gelet? (elektronica, ...)

Hoeveel km kunnen deze motoren mee?

Groeten van een hopelijk binnenkort Thesis rijdende belg :)

Pascal
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Aankooptips Lancia Thesis

Unread post by Spy »

De motoren is het probleem niet 500k+
De elektronica is erg gevoelig. De schokbrekers worden na verloop stug. Van deze Skyhookschokbrekers moeten dan de ECU en de sensoren van gereviseerd worden. 6 jaarlijks.
Elektrische handrem gaan de behuizing of de motor van de remklauw kapot.
Elektrische deurklinken gaan (voornamelijk achter) de druksensoren vastzitten.
Automaatblokken zijn wat gevoeliger dan de handbakken.
EGR regelmatig reinigen of afdoppen. Turboslangen checken op scheurtjes.
Aandrijfassen hebben een tripode die bij slijtage trillingen veroorzaken. (Ps Alfa 166 zijn los te bestellen).
Lens/NIT van middenconsole multimedia kan versleten zijn. Navi is uiteraard outdated.
Koplampen zijn van kunststof en slijten/worden dof. Sensoren voor koplamp niveauregeling (kan) gaan haperen door slechte contacten of 1van de 2 niveauregelaars op de ophanging zijn defect.
Koplamp bevestigingen breken ook wel eens. JTD Voorgloeiinstallatie die t begeeft. Thermostaat vervangen omdat de motor niet meer warm wordt.Koplampsproeiers defect.

Geloof dat is mijn lijstje
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Aankooptips Lancia Thesis

Unread post by Spy »

oh ja accuutje voor de handrem gaat ook wel eens stuk (koop aftermarket) en de Led achterlichten of blinkers haperen ook bij sommige.
Subframe gaat roesten ..
Pascal10
Posts: 2
Joined: 17 Dec 2016, 11:19

Re: Aankooptips Lancia Thesis

Unread post by Pascal10 »

Bedankt!

Daar kan ik alvast wat mee.
HansM
Posts: 6
Joined: 20 Nov 2013, 15:54

Re: Aankooptips Lancia Thesis

Unread post by HansM »

Meestal brandt de onderste helft vh achterlicht niet.. Met 4 moertjes haal je de hele lamp uit de auto. Vervolgens met een stanley-mesje stukje uit achterkant lamp snijden, zodat je bij de printplaat kan. Alle solderingen even opnieuw met tin opvullen en het probleem is gefixed ! Met n ooglouppe kan je zien dat de oude solderingen zijn ingezakt; daardoor zijn de verbindingen verstoord. Na opvullen zijn de solderingen als het ware bol en functioneert alles weer naar behoren.
Succes !
lanciathema.nl
Posts: 821
Joined: 04 Jan 2009, 17:10

Re: Aankooptips Lancia Thesis

Unread post by lanciathema.nl »

En... ROEST

Check de bodemplaat en het subframe voor en achter! Die storingen zijn onderdeel van de liefde voor de Thesis; dat los je wel weer op. Karakter heet dat. Roest is een groter probleem en potentieel het einde van de auto.

Ook LEKKAGE

Controleer onder de bijrijdersmatten en achterin de achterklep.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”