Tweeters

Discussie en vraagbaak over Lybra
lanciathema.nl
Posts: 821
Joined: 04 Jan 2009, 17:10

Tweeters

Unread post by lanciathema.nl »

Gisteren heb ik eindelijk mijn niet functionerende speaker in de bijrijders deur gerepareerd. Hij bleek geen contact te maken op de stekker. Eenvoudige fix dus.

Tot mijn verbazing ligt er wel een aansluitkabeltje naar de tweeter behuizing, echter zit er geen tweeter in! Is dat normaal in de Lybra met Bose geluid? Heeft iemand anders wellicht een setje van deze tweeters voor mij?

Tevens een vraag: na enige tijd de radio aan springt hij ineens op scannen van stations of gaat hij ineens cd's afspelen. Een bekend probleem? De stuurwielbediening werkt dan ook niet.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Tweeters

Unread post by koen_ »

Als je bedoelt dat de tweeter-behuizing bovenin leeg is, dat is normaal bij een bose-installatie, de tweeter zit daar geintegreerd in de grote speaker onderin

Destijds heb ik na een tip alhier op het forum zelf goede sinus-tweeters bovenin ingebouwd, zie dit topic : http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ?52,917369

Dat gaf idd een goede verbetering van het geluid, die tweetertjes waren toen niet duur, te koop bij bijv 'conrad'


Mocht je bedoelen dat de tweetertjes onderin verdwenen zijn ..., die heb ik er toen uitgehaald en heb ze nog liggen, die mag je zo hebben ..., stuur dan even een PB
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
lanciathema.nl
Posts: 821
Joined: 04 Jan 2009, 17:10

Re: Tweeters

Unread post by lanciathema.nl »

@Koen_ Dank! Het gaat om de tweeters bovenin. Ik ga er mee aan de slag. Zit er ook al een tweeter gefiltert geluid op het stekkertje of moet ik er nog een condensator tussen zetten? Ook dat kabeltje vind ik interessant, daar zag ik al iets van op YouTube. Voordat ik nu alle oude posts gaa uitzoeken, welk aansluitkabeltje is het precies?
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Tweeters

Unread post by koen_ »

Hier vind je alle info over het AUX-kabeltje : http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 455,752267 ; kijk even het gehele topic door ...

Bij de ICS zonder nav kun je het nog veel handiger doen door de kabel tussen de CD-wisselaar en de ICS af te tappen , als je even bij de how-to's kijkt (in een van de bovenste topics) vind je daar een specifieke how-to over

Ik heb beide kabels hier nog liggen, stuur evtl maar even een PB
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
lanciathema.nl
Posts: 821
Joined: 04 Jan 2009, 17:10

Re: Tweeters

Unread post by lanciathema.nl »

Top! Iets vergelijkbaars heb ik al eens in mijn Thesis ingebouwd. Komt goed!
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Tweeters

Unread post by Reinier666 »

Ik heb een setje van die roosters incl tweeters van een non bose lybra via de sloop gescoord en ingewisseld met met mijn tweeter loze roosters.
Werkt als een tiet en klinkt prima.
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Tweeters

Unread post by dickh »

In general:
Ik heb een Lybra zonder Bose gehad (werkelijk PRIMA geluid, die standaard Lybra sound!) en nu een mèt Bose boel: GEEN gehoor.
Heel erg foute schrille zooi, die Bose meuk...8-)

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Tweeters

Unread post by de Wit »

Net als de thuis setjes.. je moet ervan houden :P
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
hanzie68
Posts: 195
Joined: 04 Jun 2013, 22:41

Re: Tweeters

Unread post by hanzie68 »

Ik had er ook nog 2 over van mijn oude Lybra. De tweeters onder afgekoppeld. En de tweeters bij de handgreep aangesloten. De kwaliteit van het geluid is nog veel beter geworden dan het al was. Dit is echt aan te bevelen.(tu)
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”