Schakelgedrag 3.2V6 automaat

Discussie en vraagbaak over Thesis
thanas71
Posts: 43
Joined: 25 Feb 2012, 14:34

Re: Schakelgedrag 3.2V6 automaat

Unread post by thanas71 »

Toch wel bijzonder.
Mijn 3.2 met gereviseerde bak en nu ook inleerperiode schakelt echt pas bij 120 km/uur pas naar de 5e versnelling.
Ook als ik rustig rij en op een N-weg 90 op de teller rijd, dan schakelt de bak niet over naar 5 en blijft dus in de 4e versnelling hangen.
Ik moet dus regelmatig met de hand bijschakelen.....
Dus nog steeds dezelfde ervaring als Gergely.

Ik hoor graag als er oplossingen blijken te zijn, maar de meeste opties lijken vooralsnog dus niets op te leveren....

Alvast goed weekend allemaal!!
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Schakelgedrag 3.2V6 automaat

Unread post by de Wit »

Gewoon even way off topic / brainfart : Zou het zo zijn dat vanwege de "sportieve inborst" van de 3.2 V6 er bewust voor gekozen is om continu vermogen op afroep klaar te hebben staan en het verbruik ondergeschikt te maken? Zou verklaren waarom de automaat zo laat opschakelt in mijn visie.. Alsnog blijf ik het raar vinden dat er nooit iemand over gedacht heeft de software van de Aisin uit te pluizen. Lijkt me toch iets van een gat in de markt als ik de reacties hier zo zie.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Schakelgedrag 3.2V6 automaat

Unread post by gergely »

Ik geef nog niet zomaar op.... er is nog een bedrijf dat een poging wil doen om 'in de automaatsoftware te komen'... Ik moet dat nog afspreken, maar wil eerst een voorziening bedenken in het geval de software daarna crasht.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
nadjaji
Posts: 87
Joined: 25 Mar 2014, 12:51

Re: Schakelgedrag 3.2V6 automaat

Unread post by nadjaji »

Misschien via chip tune bedrijf?
Thesis 2.4 Multijet 220HP chiptuned - 2008
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Schakelgedrag 3.2V6 automaat

Unread post by gergely »

Nee.... zie boven.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Cashforce
Posts: 27
Joined: 18 Jun 2016, 22:50

Re: Schakelgedrag 3.2V6 automaat

Unread post by Cashforce »

nadjaji Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien via chip tune bedrijf?

De vraag is welke. Want chiptuning kan goed en fout gedaan worden. Ik hemel ook een saab 93 turbo en dat kan dus veel verschil maken weet ik ondertussen
Lancia Thesis 2.4jtd Emblea automaat grigio cellini

website johnovergeld.nl
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Schakelgedrag 3.2V6 automaat

Unread post by de Wit »

Ik vermoed dat (gezien het feit dat het om een "ruige" omgeving gaat) de software in een EEPROM staat weggeschreven. Als deze in een socket zit waar je het IC uit kunt verwijderen, zou je eerst met een EEPROM programmer een backup kunnen maken in een ander IC ... Vroeger regelmatig gedaan met oude computers , backupje maken op een diskette, met UV licht het IC wissen en vervolgens met een programmer opnieuw schrijven... Those were the days ;) . Ik ben alleen bang , omdat het om auto-elektronica gaat, dat er, als er een EEPROM gebruikt wordt, er een harslaag over gegoten zitten :(
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”