Waar is het vermogen gebleven??

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib
Site Admin

Re: Waar is het vermogen gebleven??

Unread post by Huib »

Beetje balletje trappen op het veldje en dan komt de juiste bal vanzelf. Goede voetballer schiet hem er in.
fulviabert

Unread post by fulviabert »

Huib ter aanvulling;ik heb er nu een set op zitten van C35 PHH19 ( voor en achter) en dat zat op de motor die ik ooit kocht. De C35 PHH23 set ga ik tussentijds klaarmaken.
Beiden zaten gemonteerd op de 303 motoren die ik ooit had aangeschaft.
In de bijlage kwam ik uit op deze carburateur bezetting. Heb ik dat nu dan verkeerd gezien??
Dat gaf mij de verwarring en de vraagstelling.

in ieder geval bedankt voor het meedenken.

bert
Attachments
carburateur lancia.jpg
carburateur lancia.jpg (56.33 KiB) Viewed 631 times
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Kan iemand mij meer vertellen , betreft de carburator phh 18 ?????
fulviabert

da's toch een carburateur voor een 2e serie berlina met 29mm venturie ?
gebruikt voor de 302 speificaties of zeg ik nu iets raars?

bert
bart

Unread post by bart »

Ha Bert, gefeliciteerd!!

Een lange zoektocht en iets waar je niet snel aan denkt. Dit gaan we onthouden.

Zou het veertje in de pomp te slap zijn waardoor de plunjer boven een bepaald aantal toeren gaat 'zweven'? Probeer het veertje eens iets sterker te maken (uitrekken) of vervangen door een ander veertje. Normaal gesproken werkt zo'n mechanische pomp prima en is er geen reden om die te vervangen door een (minder betrouwbare) electrische pomp. Dat de auto na lang stilstaan wat langer moet tornen voor hij aanslaat lijkt misschien wel vervelend, maar tenminste zit er dan al weer wat olie in de lagers voordat hij aanslaat.

Voor mijn injectie gebruik ik een electrische pomp uit een Mercedes, en de enige keer dat ik tot nu toe langs de kant van de weg ben gestrand was omdat die Mercedes pomp er de brui aan had gegeven. Duitse degelijkheid... duhhh.

Kom je zondag 29 mei naar het midland circuit in Lelystad? Lekker buiten spelen!

Bart
fulviabert

Bart ik heb net vandaag een nieuwe mechanische pomp besteld en hoop die binnenkort te hebben.
Uiteraard weer de druk afstellen en controleren en dan is dat weer inn orde en opgelost.
de 29e ;ik ga eens kijken op uitnodiging in Beesd,dus dat wordt niet wat helaas.
maar goed een ooit nieuw aangeschafte pomp die je na montage middels een regelaar afsteld bij 3000t en dan 0.3 bar levert....daar heb ik toch een tijd niet meer aan getwijfeld.
de inrij periode heeft er toe geleid dat ik een tijd niets heb opgemerkt de auto ook goed liep,alleen als je meer gaat doen/vragen,kwam er een probleem,wat ik na de uitgevoerde test van de pomp in het begin,niet weer in de pomp ging zoeken.
nogmaals het ging pas mis boven de 4000t en hoger.
zwevend klepje in de brandstof zelf?? ik heb dat ding aan de kant gelegt,kon er ook al niets aan zien.
niet meer aan denken en gauw vergeten.

bert
Koos

Unread post by Koos »

ja bert ook bij mij te leen wel tweede serie
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Koos

Unread post by Koos »

Bert een ele pomp er op zetten ,slaat makkelijker aan na lang stilstaan
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Zie de paginae uit het serie 1 onderdelenboek in bijlage

Op pag 13A4 zijn de bovenste 4 carburateurs voor de Rallye 1.3S.
Ze staan onder item nummer 25. Voor de 25 staat een +. Dat nummer 25 is veranderd. Onder aan de pagina kun je zien dat de verandering was in 2/1970.

Voor de onderste 2 staat een A. Op pag 8 kun je zien dat die A in dit geval betekent dat ze voor gebruik met oliebadfilter zijn.

Voor de bovenste 2 staat een N. Op pag 9 kun je zien dat die N betekent dat je in de AST moet kijken voor modificaties. Voor de N staat een +. Die N is er in 12/69 bij gekomen / veranderd kun je weer zien onder aan de pagina.

Ik weet nooit zeker of ik wel een versie onderdelenboek heb met alle wijzigingen. Welke datum staat er op de pagina uit jouw onderdelenboek?
Attachments
s1tav13a9.jpg
s1tav13a9.jpg (187.95 KiB) Viewed 632 times
s1tav13a8.jpg
s1tav13a8.jpg (155.51 KiB) Viewed 632 times
s1tav13a4.jpg
s1tav13a4.jpg (122.61 KiB) Viewed 632 times
fulviabert

Huib ik zie de datum 1976 staan bij het serie 1 part book wat van de cd af komt.
dat verklaard dan wellicht de verwarring

bert
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”