Restauratie Lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Restauratie Lybra

Unread post by JackWess »

Over hoe plannen kunnen wijzigen.

Ik zou aanvankelijk de afgelopen 2 maanden zijn gestart met de restauratie van onze dame.
Na echter een tweetal huishoudelijke dure tegenvallers, en een bij ons altijd erg kostbare december maand, ben ik eens aan het rekenen gegaan.

Aangezien ik met de distririem (toch het meest tijdrovende project voor de DHZ klusser) die er nu op zit nog 10000 mee door kan rijden, (komt bij ons neer op een kleine 9 maanden) leek het mij kapitaalvernietiging om dat nu al te gaan doen.
En daarmee het hele restauratieproject dus maar een jaar vooruit geschoven.

Dat blijkt nu erg goed uit te komen.:)
Aangezien mede forum gebruiker Williamsmet zijn Lybra de afgelopen dagen in de verkoop gooide, en die was uitgerust met een vol-leer interieur,(wat ik al een tijdje aan het zoeken was) en die ook nog eens was uitgerust met de exact juiste kleur interieur die ik nodig heb, Was het dus een nobrainer om die auto over te nemen, en als donor auto te gaan gebruiken.

Ergo, het restauratie project zal ik dus aankomend jaar in fases gaan doen, ipv in eer keer helemaal.
Dat komt financieel ook een stuk beter uit, en ook logistiek, want ik hoef derhalve niet nog eens een andere auto aan te schaffen om mobiel te blijven.
Immers, iedere cent die overblijft zal erg goed uitkomen.

Nu is het geval dat ik lang niet alles nodig heb van de donor lybra.
En aangezien ik de auto heb overgenomen voor een hele mooie Lancia vriendenprijs, zal ik alles wat ik niet gebruik, via dit Forum, en via de FB lancisti pagina ook weer voor datzelfde principe van de hand doen.
Als de auto hier is (ik vermoed helaas pas 1ste week januari) zal ik alles wat ik niet nodig heb in de verkoop doen.
Ik ga er vanuit dat van het interieur niet veel beschikbaar zal komen, behalve dan het interieur wat uit de mijne komt. (wat best redelijk is)
Maar qua plaatwerk, verlichting, aandrijving etc komt nagenoeg alles beschikbaar.
Dus mochten er mensen zijn die nu al weten dat ze iets kunnen gebruiken.
U is vrij om zich te melden.

Verdere voortgang van de restauratie zal ik incl fotowerk hier gaan plaatsen.

Groet.



.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Restauratie Lybra

Unread post by de Wit »

Klinkt goed allemaal, leuk om te zien dat je de moeite gaat nemen om van 2 lijken (oneerbiedig gezegd, bedoel het lief ;-) ) weer 1 mooie dame te maken..

Ben wel nieuwsgierig naar het project.
Succes alvast toegewenst!
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Restauratie Lybra

Unread post by dickh »

Hi Jack,

Ik ben geïnteresseerd in de ICS en navi-gerelateerde equipment. Zie PB.

Thanks,
Dick

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Restauratie Lybra

Unread post by JackWess »

PB terug Dick.



.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Re: Restauratie Lybra

Unread post by Stupendo »

Haha, restauratie van een Lybra, alsof het al een klassieker is.

De Lybra van Williamsmet had een CD-speler. Nu het om bouwjaar 2000 gaat zou dit wel eens een MCD-30 kunnen zijn, degene die ik zoek. Ik koop hem graag dus.Verder wil ik eigenlijk ook nog wel een andere paravan. Bij mij is een en ander gescheurd bij de "bak" waar het interieurfilter in zit. Verder heb ik nog een afdekplaat voor de motor nodig. Bij mij zit daar ook een kleine scheur in.Wel voor de 5cil. en hier gaat het om een JTD, dus dat zal niet dezelfde zijn. Tenslotte de verchroomde kentekenverlichtingshouder (rechts).

Ik moet en zal haar perfect krijgen :-)
williamsmet
Posts: 185
Joined: 08 Mar 2009, 10:19

Re: Restauratie Lybra

Unread post by williamsmet »

Beste Lancisti

ben echt tevreden dan mijn trouwe Lybra veel mensen kan dienen , ik sta open voor elke vraag maar de wagen is nu van Jack dus even met hem overleggen

en hoera morgen haal ik mijn lybra sw van 2004 op 1.9 jtd fase 3 ....................175.000 km peanuts ..............................
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Restauratie Lybra

Unread post by JackWess »

Ik heb je op de lijst gezet voor de benodigde zaken.
Er van uitgaande dat je enkel de CD speler nodig hebt.
En die afdekplaat voor de motor zal niet gaan passen denk ik inderdaad.

Verder, (ik heb wel een grof idee) maar voor de zekerheid, post eens een plaatje van die "paravan" dan weet ik zeker dat we hetzelfde bedoelen. :D






.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Restauratie Lybra

Unread post by dickh »

Vergeet de kabel tussen CD-player en ICS niet... Leuk klusje om die eruit te slopen. Geen zin in? Tip: van het merk Kenwood zijn die nog steeds leverbaar.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Restauratie Lybra

Unread post by JackWess »

Het complete interieur gaat eruit Dick, dan heb je in ieder geval overzicht. :P



.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Re: Restauratie Lybra

Unread post by Stupendo »

En Jack, staat ie er al? Ik bedacht me dat ik ook nog de rechterzijclignoteur nodig heb. Daar is bij mij iets afgebroken en dat ding komt er af en toe uitpiepen, staat zo slordig en imagobevestigend ;-)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”