rem lichten

Discussie en vraagbaak over Lybra
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: rem lichten

Unread post by dickh »

Ja, als je gaat klooien aan de bedrading dan leid je de CANbus om de tuin en kan die er chocola meer van maken.

Even terug naar de oorsprong van je probleempje: je reed met een aanhanger. Je kreeg die melding (3) zoals boven gesteld. Je hebt toen een lampje gewisseld.
1 - Waar? In je aanhanger of in je auto?
2 - En heb je eerst gecheckt of dat lampje het werkelijk niet meer deed?
3 - Wat voor trekhaak heb je - is dat een "Trekhaak.nl" trekhaak, zoals Bosal of weet ik wat voor willekeurig merk (niks mis mee overigens, maar geen CANbus detectie) of heb je een originele Lancia trekhaak? Dat is wel interessant, want Lancia trekhaken zijn op de CANbus aangesloten maar de doorsnee trekhaak bij de trekhakenboer zijn dat niet en kunnen dus nooit zo'n displaymelding geven.

Vertel!

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
flipse007
Posts: 18
Joined: 30 Aug 2014, 11:56

Re: rem lichten

Unread post by flipse007 »

Anwb er bij geweest geen stoom op het pootje van de zekering kast .andere zekering kast gehaald .probleem niet verholpen .helaas en de trekhaak zat er onder door de garage geplaats is afneembaar .
flipse007
Posts: 18
Joined: 30 Aug 2014, 11:56

Re: rem lichten

Unread post by flipse007 »

Hallo Dickh

een brink en is er nw opgezet met aflevering van de auto .

heb wel verleden jaar de kachelradiator laten vervangen die was gesprongen alles was klets nat binnen

vandaag de zekering kast vervangen en er zat aanslag mijn buurman van ANWB haal de stekkers las achter het instrumentenpaneel
spuit alle stekkers in kan ook iets mee gekregen hebben zei die het is zoeken naar een spelt in een hooiberg .(:P)wordt er dol van ..
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: rem lichten

Unread post by de Wit »

flipse007 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo Dickh
>
> een brink en is er nw opgezet met aflevering van
> de auto .
>


De Brink haak onder de 09-JR-DT had geen CANbus detectie en zorgde continu voor een noodloop melding op het dashboard. Uitlezen gaf dan aan dat de achterste Lambdasonde kapot was ... En dat alles vanwege een afgetakte stroomdraad vanuit het rechterachterlicht... Trekhaak afkoppelen en klaar.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: rem lichten

Unread post by dickh »

Onder m'n vorige Lybra heb ik een Bosal laten monteren, onder de huidige zit een Brink. Beide geen canbus detectie en nooit problemen mee gehad.
Bij beide heb ik de geschakelde 12V zelf aangelegd. De vorige direct vanaf het contactslot, de laatste met een 13,5V detector.
Als de boel correct wordt aangesloten zou je geen problemen moeten hebben.
De bedrading eens draadje voor draadje checken zou toch rap tot een oplossing moeten leiden lijkt me.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
flipse007
Posts: 18
Joined: 30 Aug 2014, 11:56

Re: rem lichten

Unread post by flipse007 »

Helaas geen geluk gedaan maar nog steeds geen stroon op linker remlicht ..nu handen in de haren weet het niet meer .
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: rem lichten

Unread post by dickh »

Nou, met handen in de haren kom je niet ver, die kan je beter uit de mouwen steken (:P)
Ik zou morgen even kunnen kijken of ik de montage/installatie-handleiding nog heb van een van m'n trekhaken. Aan jou de taak om alle draadjes van trekhaakstekker tot zekeringenkast na te lopen c.q. door te meten aan de hand van die handleiding. Zijd u bereid tot deze actie? Wordt wel even een paar uurtjes klussen, maar je *moet* er op die manier uit kunnen komen, zou ik zeggen.
Hoor wel.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
flipse007
Posts: 18
Joined: 30 Aug 2014, 11:56

Re: rem lichten

Unread post by flipse007 »

Dank je wel alle hulp is welkom ..
flipse007
Posts: 18
Joined: 30 Aug 2014, 11:56

Re: rem lichten

Unread post by flipse007 »

Dank je mensen maar auto naar garage gebracht .18oo euries kosten teller unit defect voor gezegt ..heeft er iemand nog een goedde unit te koop ..
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: rem lichten

Unread post by koen_ »

Als je je eigen km-stand wilt behouden, kun je eens bellen met KMS, die reviseren je paneel voor 150€ , iig stuk voordeliger dan 1800€ ;) ... zie hier : http://link.marktplaats.nl/a1000304548
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”