Ideetje voor Marchionne: maak van Lancia het Italiaanse Tesla B)

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
GerritH
Posts: 54
Joined: 31 Jan 2009, 21:48

Ideetje voor Marchionne: maak van Lancia het Italiaanse Tesla B)

Unread post by GerritH »

Ik loop al een tijdje rond met het een idee. In de nabije toekomst zullen de traditionele brandstoffen plaats moeten maken voor iets anders. Waarschijnlijk gaat het de kant op van elektrische aandrijving of het gebruik van waterstof of een combinatie van beide. Kijk ook naar de winst van Porsche op Le Mans met een hybride auto en de ontwikkelingen bij Tesla.

Toyota is natuurlijk al lang bezig met hybride techniek (Prius) en de grote Duitse merken beginnen ook lanzaam met hybride en elektrische aandrijvingen, vaak in bestaande saaie modellen. Vanuit Italië blijft het op dit gebied oorverdovend stil (voorzover ik weet).

Naar mijn bescheiden mening zou Lancia uitermate geschikt zijn om het Italiaanse Tesla te worden, het experimentele merk binnen Fiat Chrysler. Hiermee zou recht gedaan worden aan de roemruchte historie van het merk en ben je ook direct af van het probleem van kanibalisme van verschillende merken binnen de groep.

Heeft iemand het e-mailadres van Sergio Marchionne en Donatella Bruno. Dan kunnen we eens een balletje opgooien ;)

Ideetje?

Gerrit B)
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Ideetje voor Marchionne: maak van Lancia het Italiaanse Tesla B)

Unread post by de Wit »

Prima idee...

Is het alleen niet zo dat de Italianen met de nieuwe Ferrari LaFerrari (oid) al wel bezig zijn met hybridetechniek?
Op zich zou dit hoopgevend zijn voor de FIAT groep ..
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Kappa.Lancia.Name
Posts: 348
Joined: 27 Dec 2008, 16:59

Re: Ideetje voor Marchionne: maak van Lancia het Italiaanse Tesla B)

Unread post by Kappa.Lancia.Name »

Ik heb zeer recent vernomen dat alle merken druk bezig zijn met conversie kits voor bestaande auto's tot 10 jaar terug. Ze wachten eigenlijk op het moment dat met een battery-pack ongeveer 700 km kan worden gereden. Dus verbrandingsmotor eruit en electrische erin.
Groetjes, Marc

marc@lancia.name
Http://www.lancia.name

2003 Thesis Emblema (814 Nero Caravaggio) 3.0 V6 24v
1989 Delta HF Turbo (Wit-Martini 1) 1.6i 8v

EX:
2009 Delta III (bi-colore Mica Lancia Blauw-Mat Zwart) 1.6 mjet
2006 Musa (100th editie bi-colore Grijs-Blu Cimablue) 1.4 16v Platino
2004 Thesis (678/a Grigio Cellini) 2.4jtd 20v
1999 Delta II (Groen) 1.8i
1995 Kappa Sedan (506 Goud-Wit) 2.4i 20v
1989 Delta HF Turbo (Antraciet) 1.6i 8v
1986 Y10Turbo (Rood) 1049cc
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Ideetje voor Marchionne: maak van Lancia het Italiaanse Tesla B)

Unread post by de Wit »

Enige punt van kritiek : zolang het gros van de opgewekte elektriciteit uit fossiele brandstoffen komt (er staat niet altijd wind en zeker in Nederland is zonne-energie niet altijd voldoende) verplaats je de uitstoot vanuit de auto naar de centrales ... Pas als het merendeel van de energie uit "groene" bronnen komt wordt het milieuvriendelijk.
Overigens meen ik een tijd terug gelezen te hebben dat de meeste uitstoot welke voor vervuiling zorgt afkomstig is uit de industrie, de woningen en ergens ver erachter aan pas de auto's ... Maar dat is geen Lancia discussie :)
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”