Navigatie

Discussie en vraagbaak over Thesis
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Navigatie

Unread post by marsray »

Hallo Allemaal,

Ik heb afgelopen weekend een Lancia Thesis gekocht en zou graag wat dingen willen weten:
- Zijn er ergens recente goedwerkende navigatie cd's te koop, nu zit er een kopie in die af en toe hapert
- Kan de cd-wisselaar ook mp3's spelen
- Is de kleur van het navigatiescherm aan te passen
- Heeft er iemand een digitaal werkplaats handboek van de Thesis

Bvd,

Er zullen mogelijk nog vele vragen volgen :)

Groet
Marcel
gergely
Posts: 828
Joined: 23 Dec 2008, 19:15

Re: Navigatie

Unread post by gergely »

Dag Marcel, welkom op dit forum...
Hieronder wat antwoorden op jouw vragen:

- Zijn er ergens recente goedwerkende navigatie cd's te koop, nu zit er een kopie in die af en toe hapert
de laatst uitgebrachte versie is 2011. Pogingen om updates van andere merken te implementeren, zijn gestrand. Haperen: waarschijnlijk een lensprobleem van de lezer. Zoek even verder op dit forum, er is heel veel over geschreven.
- Kan de cd-wisselaar ook mp3's spelen - dacht het wel
- Is de kleur van het navigatiescherm aan te passen - nee, je kunt alleen de dag/nacht instelling aanpassen in het menu
- Heeft er iemand een digitaal werkplaats handboek van de Thesis: er bestaat een e-learn (heb ik niet, maar wel anderen op dit forum) en er is een 4-delige itailaanse manual. Die heb ik wel voor je.

Veel plezier met je Thesis.

BTW: er is een Thesis event gepland op 6 juni en een internationaal treffen in September.. beiden erg indrukwekkend!! -zie forumindex.
Als je LinkedIn member bent, is daar ook een Lancia Thesis Owners groep... waarbij ook events van dit forum worden gepost.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
HBP
Posts: 361
Joined: 21 Nov 2012, 16:04

Re: Navigatie

Unread post by HBP »

volgens mij speelt de cd-speler geen mp3's af
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Navigatie

Unread post by marsray »

Hoi Gergely,

Hartelijk dank voor je snelle en uitgebreide reactie. Wat betreft de navigatie, moet ik maar eens op zoek naar een officiële cd gaan. Het scherm wordt nu wel actief, maar de cursor blijft, na ingeven van een adres, uiteindelijk bij de eerste aanwijzing hangen. Ik heb geen idee wat dat kan zijn, hopelijk niet de lens. Daar kan blijkbaar nogal wat mee mis zijn.
Ik ga kijken of ik er 6 juni bij kan zijn.
Nogmaals bedankt,
groet Marcel
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Navigatie

Unread post by marsray »

Ik heb het vandaag geprobeerd, maar dat gaat inderdaad niet, jammer.
Groet Marcel
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Navigatie

Unread post by marsray »

Hallo,

Hier weer een vraag over het navigatiesysteem, sinds vanochtend doet de navigatie helemaal niets meer, de melding in het display onder de knop "info" zegt Antenna fault bij GPS reception. na circa 15 minuten heeft de GPS sensor ineens weer 9 satellieten ter beschikking. Ik snap werkelijk helemaal niks van dit systeem, het lijkt een compleet eigen leven te leiden. Weet iemand of er ergens een goede beschrijving bestaat van dit navigatiesysteem?
Ik heb recentelijk nog Nit G1 cd's ontvangen, maar hier geeft de cd speler aan "unknown cd", er zat een (gekopieerde) cd in de auto met de Benelux map met opschrift V12 , G3.
Betekent dit dat het navisysteem al een keer geüpdate is?

Groet Marcel
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Navigatie

Unread post by de Wit »

Voor zover mijn Thesis kennis gaat (Lybra gehad) , G1 en G3 zijn 2 verschillende systemen.. Wat dus verklaart waarom de G1 niet gelezen wordt want ander bestandsformaat..
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
krammer
Posts: 218
Joined: 27 Dec 2008, 17:19

Re: Navigatie

Unread post by krammer »

Ik denk (op afstand) dat het allemaal niets te maken heeft met de Navigatie CD´s. Het ligt aan het systeem: deze krijgen allen last van een verouderende laser lens.
Die is zelf te vervangen, maar het is een klus. Ik heb net een nieuwe lens besteld bij Ali Express voor geloof 7 euro incl verzenden (!!) en die ga ik binnenkort inbouwen in mijn oude navigatiesysteem (er zit nu een andere in met een zelf vervangen lens: altijd handig als je er twee hebt.;-). Dus duur hoeft het niet te zijn!! (als uitzondering bij veel Thesis kwaaltjes..)

Op het forum vind je aanwijzingen hoe dit zelf te doen.

Hugo
Frezer
Posts: 27
Joined: 01 Nov 2014, 19:37

Re: Navigatie

Unread post by Frezer »

MP3's afpelen gaat idd niet. Maar als alternatief kun je in plaats van de wisselaar een Loudlink inbouwen: 64GB SD kaartje er in, en je kunt theoretisch 99CDs*99nummers kwijt, stuurbediening etc blijft werken. Bijkomend voordeel: je hebt wat meer ruimte in het dashboardkastje.
marsray
Posts: 89
Joined: 29 Aug 2011, 20:57

Re: Navigatie

Unread post by marsray »

Dat is inderdaad nog wel een goede optie, weet je ook waar ik aan zo'n Loudlink kan komen? Ben overigens nog steeds aan het vechten met de navigatie. Ondertussen heb ik de geschikte cd's en kan ook gewoon alles instellen. De Navi berekent de af te leggen afstand, laat het scherm met "roze" route te rijden, GPS sensor geeft 8-10 satellieten aan. Als ik dan ga rijden hoor ik over de speakers de eerste gesproken aanwijzing. Vervolgens lijkt het er op dat de navi bevriest, geen aanwezingen of verplaatsen van de cursor in het scherm. Als ik dan nogmaals een andere bestemming invoer heeft hij alles direkt weer geselecteerd en berekent. Ik snap er werkelijk niets van..is dit nu gewoon een fout van de laser van de cd-speler van de navigatie? Weten iemand wie en waar ik dit kan laten controleren/repareren?
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”