ruitenwissers revisited II

Discussie en vraagbaak over Lybra
flavia1800
Posts: 212
Joined: 10 Apr 2009, 22:27

ruitenwissers revisited II

Unread post by flavia1800 »

Ook de ruitenwissers doen het plots niet meer bij mijn Lybra. Dus geen haperende interval zoals in eerdere post gelezen, maar ineens gedaan (na een nacht met vorst).
Heb ook de talrijke posts hierover gelezen maar ik vind helaas niets herkenbaar.
Ik heb ondertussen spanning uitgemeten op de zekering en ruitenwissermotor, op beide goed.
Rest de spanning aan de hendel nog te meten (ik neem aan dat dit kan), maar daarvoor dient eerst de bekleding rond het stuur verwijderd en het is me niet 123 duidelijk hoe. Iemand dit eerder al gedaan?

Oh ja, zoek ook nog de radio (wegens printplaat gebroken).

groet, Gunther
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: ruitenwissers revisited II

Unread post by jdebeer »

Een radio heb ik nog wel liggen. Is een gevalletje : van 2 slechten 1 goede maken. De goede zit nu in mijn auto.
ALs je hem wilt mag je hem zo komen oppikken. Weet niet of alles nog werkt, maar in ieder geval geen gebroken printplaten.
Ik woon in de buurt van Veghel-Eindhoven.
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: ruitenwissers revisited II

Unread post by de Wit »

Aangaande de bekleding bij het stuur: er zitten een aantal schroeven onder (3 als ik het goed herinner) in de onderzijde van de afdekkap bij het stuur. Torx, losdraaien en opzij leggen. Vervolgens met een beklede schroevedraaier tussen de twee helften de kappen van elkaar klikken. Onderste kap is vrij simpel uit de auto te halen, bovenste heb ik zelf nooit helemaal los gehad maar met de onderste kap eraf kom je al bij een groot deel van de kabelboom...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
flavia1800
Posts: 212
Joined: 10 Apr 2009, 22:27

Re: ruitenwissers revisited II

Unread post by flavia1800 »

Beste,

ik heb u een PM gestuurd.

mvg Gunther
flavia1800
Posts: 212
Joined: 10 Apr 2009, 22:27

Re: ruitenwissers revisited II

Unread post by flavia1800 »

bedankt voor de tip, ik ga er morgen mee aan de slag.

mvg
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”