Connect 3.0, gaat het dan toch gebeuren???

Discussie en vraagbaak over Thesis
gergely

Re: Connect 3.0, gaat het dan toch gebeuren???

Unread post by gergely »

Mooi initiatief. (tu)
Als het gaat om een software-upgrade ben ik zeer geïnteresseerd en bereid om waar mogelijk een bijdrage te leveren. Ik wil echter geen hardware vervangen en deze dan weer ingebouwd zien te krijgen.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
HBP

Unread post by HBP »

De bedoeling is wel een moderne computer, bv draaiende onder android , dus geen windows CE connect systeem meer, een moderne display met een veel hogere resolutie .. Dus ja er komt wel ander hardware als het aan mij ligt.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
de Wit

Unread post by de Wit »

Een hoop van de functies uit de bestaande connect zouden relatief eenvoudig softwaretechnisch ingericht kunnen worden als je op een Android 4.x device gaat werken. Voor het OBD verhaal zijn de wereld aan tools te krijgen , multimedia en navigatie is standaard al aanwezig als je de Google apps installeert. Wat hardware betreft om het draaiende te houden zou je met een mid-range device aan de slag kunnen , op die manier houd je de kosten redelijk beheersbaar.

Om een rekensom te maken :
Als basis de Samsuung Tab3 Lite 7" , te gebruiken voor mainboard, display en touchscreen. Display en touchscreen zijn met een langere FPC te verbinden met het mainboard, welke evt samen met de accu in een "box" gebouwd kan worden in het dashboard. Deze tablet is verkrijgbaar rond de 140 euro.

Aan programma's zoals "CarHome Ultra" (op de auto toegespitst homescreen voor Android), OBD diagnostics, navigatie zou je nog eens 150 euro kunnen rekenen (en dan zit ik al hoog met de schatting.)

Als de boys en girls van de TU als research dan het ontwikkelen van de behuizing en het kabelharnas doen heb je een levensvatbaar project voor meer auto's dan alleen de Thesis.
Wat jullie vragen is eigenlijk een doorontwikkeling op de Carputer (zie o.a. het forum op gathering.tweakers.net, http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1480956 ) zonder het hele dashboard te willen verbouwen.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
HBP

Unread post by HBP »

laten wij er dan niet al te lang mee wachten en binnen een paar dagen kijken wie hier zich geroepen voelt om hier aan mee te werken.

Laat diegene(n) dan mij dan even een pm geven dan speel ik de contact gegevens door aan die persoon/personen
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Kappa.Lancia.Name

Unread post by Kappa.Lancia.Name »

Hoi Iedereen,

Ook al ben ik momenteel Thesis-loos. Ik stel graag al mijn kennis en kunde ter beschikking.

Marc
Groetjes, Marc

marc@lancia.name
Http://www.lancia.name

2003 Thesis Emblema (814 Nero Caravaggio) 3.0 V6 24v
1989 Delta HF Turbo (Wit-Martini 1) 1.6i 8v

EX:
2009 Delta III (bi-colore Mica Lancia Blauw-Mat Zwart) 1.6 mjet
2006 Musa (100th editie bi-colore Grijs-Blu Cimablue) 1.4 16v Platino
2004 Thesis (678/a Grigio Cellini) 2.4jtd 20v
1999 Delta II (Groen) 1.8i
1995 Kappa Sedan (506 Goud-Wit) 2.4i 20v
1989 Delta HF Turbo (Antraciet) 1.6i 8v
1986 Y10Turbo (Rood) 1049cc
Bogie47

Unread post by Bogie47 »

Ik ben graag bereid om hieraan mee te werken. Zeer geïnteresseerd in een nieuwe generatie Connect, want de Diva gaat nog wel twintig jaar mee.
Woon ook redelijk in de buurt van Eindhoven (Venlo), maar heb wellicht te weinig verstand van de nieuwe communicatiemiddelen en -processen om de rol van contactpersoon te kunnen invullen.
Maarten (NL)

Thesis 2.4 Emblema Comfortronic 2004, Grigio Botticelli
HBP

Unread post by HBP »

kan jij even via pm jouw emailadres mailen dan stuur ik jou alles door. En dan , mits je dus wilt, als onze contactpersoon richting die gasten gaat fungeren. Vind dat wij dit niet moeten laten liggen maar met alle handen moeten aanpakken. Is een enorme upgrade voor de thesis en wie weet volgen er veel meer vanuit heel europa die dit ook willen hebben.
Mijn lancia´s

HBP

Unread post by HBP »

We moeten er wel vanuit gaan dat je niet voor 100 of 200 euro klaar bent hoor. Ik zelf ben bereid om voor een compleet nieuw connect systeem die aan onze eisen voldoet wel een 1000 euro neer te leggen. Maar als we veel meer thesis rijders in binnen- en buitenland meekrijgen in ons plan dan gaat de prijs ook rap naar beneden.
Mijn lancia´s

krammer

Unread post by krammer »

Ik doe zeker mee voor een paar honderd euro.
Misschien een thesis crowd funding groep formeren (inventariseren) die wat ontwikkelkosten willen dragen. Als het dan een (internationaal) product is kunnen de funders weer terug gaan verdienen.
Hugo
lancialberto

Unread post by lancialberto »

Ik ben ook geïnteresseerd en bereid een paar honderd euro te investeren in een Connect 3.0!
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”