Kleurcode 1ste serie wielen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
bobrockland71

Kleurcode 1ste serie wielen

Unread post by bobrockland71 »

Weet iemand deze? Ik bedoel die beige kleur van de standaard stalen wielen op de Fulvia Coupe, heb deze laten ontlakken en wil deze nu graag in exact die kleur laten spuiten

Alvast dank!

Bob
bobrockland71

Re: Kleurcode 1ste serie wielen

Dank Huib!

Als ik Google kom ik op deze link, dat lijkt verdomd goed:

http://www.stationaryengineparts.com/BS ... rmilk.html
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Ik heb ook nog een nooit gebruikt geheel origineel reserve wiel uit 1967. De enige echte originele Michelin X 145R14 zit er nog geheel nieuw op.
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Ik heb nog een paar keer naar de link die je op gaf gekeken. Is toch moeilijk te zeggen op een beeldscherm.

Uit de specificicaties blijkt wel dat de lak tegen een stootje kan. Ik heb hier ook nog een stapel velgen liggen die een verfbeurt kunnen gebruiken.

Een aantal jaren geleden was er iemand die een nieuw bed geschikt voor tubeless kon monteren. Die is er mee gestopt. Heb je al gekeken of er intussen iemand anders dat doet? Dan is je wiel ook meteen weer helemaal rond en recht. Theoretisch dan. Hij zou nog het hart scheluw kunnen oplassen.

Vorige week is Giovanni uit Mondovi nog onderhoudsplichtige geworden van een originele Rallye 1.3 met 37.184 km van eerste eigenaar. Zie foto. Ik heb er ook een uitvergroting van het wiel bij gedaan. Zitten wel afschuwelijke knipperlichten op de schermen. Dat lossen we op met een "viva-lancia.com - Mondovi" sticker.

Drie jaar geleden vond Livio ook al een geheel originele Rallye 1.3 of hij nog in de garantie was van eerste eigenaar in dezelfde streek. Als je de deur opendeed en losliet ging hij vanzelf dicht en viel nog in het slot ook.

Staan er nog. Had je je al opgegeven voor de September rit naar Mondovi?
Attachments
wielgiovanni.jpg
wielgiovanni.jpg (31.74 KiB) Viewed 616 times
rally13giovanni.jpg
rally13giovanni.jpg (71.94 KiB) Viewed 616 times
Huib
Site Admin

Kleurcode Lanciawielen - Lechler LF32

Unread post by Huib »

Nog wat onderzoek gedaan.

De kleur is Avorio Chantilly. In de Lechler archieven komt die kleur al in 1930 voor.
Lechler was indertijd de verfleverancier van Lancia. Onlangs heeft de oldtimer afdeling van Lechler een lak voor velgen op de markt gebracht met kleur Avorio. Dat is Avorio Chantilly.

Het Lechler kleurnummer is LF32. LF staat voor Lancia Fiat. Ook Fiat gebuikte die kleur.

Een importeur van Lechler voor Nederland is http://www.rencosolutions.nl. Zij kunnen de lak zo leveren.

Ook alle andere Lancia kleuren uit het verleden kunnen zij leveren. Eventueel zelfs in de oude nitro uitvoering.
bobrockland71

Re: Kleurcode Lanciawielen - Lechler LF32

Ha Huib

Klinkt goed, deze kleur wordt ook voor carrosserieën gebruikt? Volgens de site van Piero Vanzetti.

Die van mij zijn nu al gespoten, Buttermilk, als ik ze naast de foto's van Quattroruote(niet van scherm maar papier) houd met precies die velgen is die kleur het voor mij. Precies goed.

Denk dat al die kleurschakeringen ook alleen verschillen in een A-B vergelijking.

groet
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Klopt. En goed is goed.

Voor mij heeft het voordelen om een vastgelegde kleur te gebruiken. Van Elena heb ik ooit de velgen gespoten. Voor Tina heb ik ooit een stuk of 10 velgen laten poedercoaten. Zijn identieke velgen met identieke banden. Het is best praktisch om ze te kunnen wisselen. Dat beetje kleurverschil zie je direct als je twee verschillende aan een kant van de auto monteert. Gebeurt ook wel eens dat ik een velg uit de voorraad verkoop aan een klant die een kromme velg heeft opgelopen.

Nu kan ik zo af en toe een batch velgen wegbrengen met de mededeling "LF32" er op en kunnen ze zo in de voorraad.
fulviabert

Unread post by fulviabert »

Huib,heb je dan toevallig ook het kleurnummer van de "goudkleurige velgen"?

bert
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Nee. Ben ik nog niet tegen gekomen.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”