Hallo Lybra fans,
Voor mijn SW 1.8 uit 1-2001 heb ik een nieuw raammechanisme (links voor) nodig. Ik kom op internet verschillende modellen tegen van verschillende merken.
Zo heb je ze van bolk, Valeo en bij sommige staat geen merk. Verder kan je kiezen uit comfort functie (1 maal klikken, helemaal naar beneden) of zonder. Tot slot heb je op de afbeeldingen verschillende stekkers, met 2 en met 4 contacten.
Dan is er nog een verschil tussen voor en na 5-2001 modellen. Mijn auto is van ervoor.
Wie heeft er advies over welke ik het beste kan kopen?
Alvast dank.
Welk raammechanisme
Re: Welk raammechanisme
de mechanismen met comfort-functie hebben 2 stekkers ( met resp 2 en 4 contacten ), degenen zonder 1 stekker ( met 2 contacten )
het is een kwestie van smaak welke je kiest, maar zo'n comfortfunctie is wel handig, vooral linksvoor
de vroege mechanismen hebben een wat andere uitvoering van de glijstift, maar zijn wb pasvorm hetzelfde, dwz dat een compleet mechanisme 'altijd' past in je deur en op je ruit, onafhankelijk van het bouwjaar
kijk even hier voor uitgebreide instructie : .... how-to raammechanisme .... en dan vooral ook naar de postings uit 2013, daar vind je nog wat info over verschillende mechanismen
de meesten kiezen toch voor origineel lijkt het, via Tuynder kun je ook 'officieel gereviseerde' bestellen voor een redelijke prijs
maar mogelijk hebben anderen inmiddels ervaring met niet-Lancia mechanismen opgedaan ...
.
het is een kwestie van smaak welke je kiest, maar zo'n comfortfunctie is wel handig, vooral linksvoor
de vroege mechanismen hebben een wat andere uitvoering van de glijstift, maar zijn wb pasvorm hetzelfde, dwz dat een compleet mechanisme 'altijd' past in je deur en op je ruit, onafhankelijk van het bouwjaar
kijk even hier voor uitgebreide instructie : .... how-to raammechanisme .... en dan vooral ook naar de postings uit 2013, daar vind je nog wat info over verschillende mechanismen
de meesten kiezen toch voor origineel lijkt het, via Tuynder kun je ook 'officieel gereviseerde' bestellen voor een redelijke prijs
maar mogelijk hebben anderen inmiddels ervaring met niet-Lancia mechanismen opgedaan ...
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana