defect airbagsysteem

Discussie en vraagbaak over Thesis
ida
Posts: 62
Joined: 16 May 2013, 18:36

defect airbagsysteem

Unread post by ida »

treedt deze storingsmelding automatisch op als de diva de leeftijd van 10 jaar heeft bereikt ?
Robbedoes
Posts: 319
Joined: 13 Mar 2010, 17:46

Re: defect airbagsysteem

Unread post by Robbedoes »

Nee, anders had de mijne het ook gehad! ;-)
ida
Posts: 62
Joined: 16 May 2013, 18:36

Re: defect airbagsysteem

Unread post by ida »

iedereen met een10+ komt aan de beurt
karel
Posts: 201
Joined: 05 Feb 2010, 12:01

Re: defect airbagsysteem

Unread post by karel »

Wat is de storing: krijg je een foutmelding, en/of is het systeem defect?
Heb je recent het interieurfilter vervangen?
ida
Posts: 62
Joined: 16 May 2013, 18:36

Re: defect airbagsysteem

Unread post by ida »

foutmelding zet moter uit en go to dealer de garage wil de boel nazien en eventueel de airbags ver vangen alvorens de melding te resetten dit alles heeft te maken met de instructies die door lancia zijn voor geschreven,ik heb deairbags uitgeschakeld en blijf voorlopig met de foutmelding rijden.
Olof
Posts: 53
Joined: 18 Jul 2010, 12:18

Re: defect airbagsysteem

Unread post by Olof »

Dag Ida,

Vanuit de dealer snap ik, in verband met aansprakelijkheden, het verhaal. Maar tegelijkertijd een wat formeel standpunt. Een airbag storing kan best een simpele oorzaak hebben. Bijvoorbeeld kabels onder de stoel die net geen goed contact maken. De airbags zelf zou ik niet als eerste verdenken, eerder de sensoren erom heen. Zelf had ik het systeem laten uitlezen, weten wat de mogelijk fout was en het systeem laten resetten. Want het kan best zijn dat de fout niet weer zou komen. Heb dat zelf eens gehad met een headlamp fout, de zaak resetten was genoeg en al drie jaar geen last.

Maar misschien dat er hier mensen op het forum zijn die je kunnen helpen met uitlezen??

Olof
ida
Posts: 62
Joined: 16 May 2013, 18:36

Re: defect airbagsysteem

Unread post by ida »

de dealer stelt dat na 10 jaar het systeem dient te worden vervangen geen vervanging geen aansprakelijkheid.vanmiddag was na een week de storingsmelding verdwenen heb de airbags weer geactiveerd en bij thuiskomst nog geen storingsmelding dus blijven duimen.
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: defect airbagsysteem

Unread post by Rino »

Neem aub de tijd om het forum over dit onderwerp te lezen in plaats van naar de dealer te gaan. De contacten onder de voorstoelen en onder het interieurfilter fatsoeneren is het enige die moet gebeuren.
Olof
Posts: 53
Joined: 18 Jul 2010, 12:18

Re: defect airbagsysteem

Unread post by Olof »

Nog even op een paar andere forums gekeken over het wel of niet moeten vervangen van airbags naar 10 jaar:

....... "Heel simpel gezegd bestaat een airbag uit een weerstand, springstof en een nylon zak. Nylon vergaat niet, de weerstand wordt bij iedere start automatisch gecontroleerd en springstof werkt na 70 jaar ook nog prima getuige de bommen uit de WOII die door de EOD onschadelijk worden gemaakt.".......

...... "Airbags kunnen niet te oud zijn. Deze regel is al door verschillende fabrikanten (o.a. Renault) herzien".....

Zelf geloof ik best dat een fabrikant van airbags na 10 jaar geen garantie meer geven of het systeem werkt, maar dat geld volgens mij voor de gehele auto, zoals remmen, een abs pomp en ga maar door. Vroeger toen een auto slechts één airbag in het stuur had zitten, was het vervangen naar 10 jaar nog te doen. Nu zitten ze zo maar op een stuk of tien plaatsen, ik denk dat het vervangen ervan behoorlijk in de papieren gaat lopen en volgens mij ook gewoon niet gedaan wordt. Of zijn er hier mensen die bij het aanschaffen van een 10 jaar oude auto met de verkoper in discussie gaan of de airbags wel zijn vervangen?
ida
Posts: 62
Joined: 16 May 2013, 18:36

Re: defect airbagsysteem

Unread post by ida »

met alle reacties van mede forumleden hiervoor bedankt ik heb weer wat bijgeleerd en hoop dat anderen hier ook iets aan hebbengehad.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”