laserlens vervangen moet accu afgekoppeld worden en moet cd er in of eruit

Discussie en vraagbaak over Thesis
ida
Posts: 62
Joined: 16 May 2013, 18:36

Re: laserlens vervangen moet accu afgekoppeld worden en moet cd er in of eruit

Unread post by ida »

bedankt voor info en als ik hem ontvangen heb ga ik het aankomend weekend er mee aan de slag resultaat laat ik je weten
HBP
Posts: 361
Joined: 21 Nov 2012, 16:04

Re: laserlens vervangen moet accu afgekoppeld worden en moet cd er in of eruit

Unread post by HBP »

dat is niet je lens maar dan zit er een printbreuk in de printplaat van de connect. Oplossing is het vervangen van deze printplaat. Of iemand zoeken die hem kan repareren maar dat is vaak een duurdere klus dan vervangen
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: laserlens vervangen moet accu afgekoppeld worden en moet cd er in of eruit

Unread post by Rino »

Ik heb ervaring met de cd er nog in. Het handeltje uit elkaar schroeven en in één van de laatste stappen krijg je de cd er makkelijk uit.

Succes ermee, Rino
karel
Posts: 201
Joined: 05 Feb 2010, 12:01

Re: laserlens vervangen moet accu afgekoppeld worden en moet cd er in of eruit

Unread post by karel »

Ik heb het nu een paar keer gedaan (in mijn ervaring gaat de lens 150k km mee). De laatste keer met het hier aangeboden lensje. Werkt prima.


Ik las op dit forum dat CD-in-de-unit gemakkelijker werkt omdat de houder dan in gedeblokkeerde toestand staat. Ik heb het altijd zonder CD in de unit gedaan, en dan komt er aan het verwijderen van de loopwerk - houder inderdaad enig krachtwerk te pas. Ik heb dus spijt van mijn benadering en zou het de volgende keer met CD in de unit doen. Zoals hierboven voorgesteld zou ik wel een oude CD nemen, want een krasje zit er zo op. Het spijt me als mijn eerdere posts hierover verwarring veroorzaakt hebben.

Ik heb de accu nooit afgekoppeld voor dit klusje en zie het nut er ook niet echt van, als je maar met contact uit werkt, en even wacht tot je het loopwerk van de CD niet meer hoort.

Verder is het echt goed te doen. Het uitbouwen van de connect frontplaat is een fluitje van een cent. De eerste keer niet want toen dacht ik nog dat de asbak er echt uit moest, hij moet alleen los, maar kan aan zijn electrische connectors blijven hangen (die kreeg ik met geen mogelijkheid los). Het uitbouwen van de NIT is ook niet moeilijk als je door hebt waar de retaining klips aan weerszijden zitten; is een DIN unit.

Het demonteren van de nit om de CD unit eruit te halen, is een secuur werkje, maar wijst zichzelf.
Het demonteren van de CD unit om aan de lens te geraken vond ik het moeilijkst. Goed opletten dat je geen veertjes verkracht of verliest. Ik zou aan alle tips van voorgangers alleen toevoegen dat de flexibele printbaan die je los moet trekken goed te zekeren valt met een stukje afplakband, zodat je hem niet zo makkelijk per ongeluk afbreekt terwijl je strijd levert met het loopwerk.

Een torx schroevendraaier - ik meen 0.9 - is onontbeerlijk. En verder vond ik het wel slim om zoals op het duitse forum te zien is, een strook breed afplakband op de twee stroken nepmetaal aan weerszijden van de middenconsole te plakken, om krassen te voorkomen. Verder moet je opletten dat je de 4 kleine kruiskop schroefjes op het deksel van de CD unit niet lam draait. Het zijn buitennissige schroefjes waarvoor ik geen goed passend bit had.

succes
ida
Posts: 62
Joined: 16 May 2013, 18:36

Re: laserlens vervangen moet accu afgekoppeld worden en moet cd er in of eruit

Unread post by ida »

gisteren laserlens vervangen,met cd erin veel gefriemel en gevloek,maar alles werkt weer geeft alleen aan cd upside down,iedereen bedankt voor het meedenken.[size=medium]B)[/size]
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: laserlens vervangen moet accu afgekoppeld worden en moet cd er in of eruit

Unread post by de Wit »

Lensje van de laser vuil ? Lijkt op het niet goed focussen van de laser.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Rino
Posts: 1025
Joined: 30 Dec 2008, 10:20

Re: laserlens vervangen moet accu afgekoppeld worden en moet cd er in of eruit

Unread post by Rino »

De laserlens is niet de bottleneck maar de spiegel die de laser ombuigt. Die kan namelijk met de clean cd's niet gereinigd worden.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”