Even voorstellen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
lucasgeheniau
Posts: 653
Joined: 17 Dec 2008, 20:12

Re: Even voorstellen

Unread post by lucasgeheniau »

Kenteken.

Ik heb nog een restauratie Berlina staan, en heb twee berlina kentekens, 04-58-PV 11-12-70 en 04-72-PV 05-03-1971
De 04-58 leeft nog en is een 4 versnellingen uitvoering, wat wel een S 1 1/2 genoemd wordt.
Is jouw Fulvia ook een 4 versnellings uitvoering?

grts

Lucas
Huib
Site Admin
Posts: 1791
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Even voorstellen

Unread post by Huib »

Ik heb nog een berlina nieuw gekocht in 1970. Dat was er een met 4 versnellingen, kenteken 15-40-NR. Reed ik al heel Europa mee rond met 4 man en de kampeeruitrusting er in. Ding kostte 9995 gulden. Ik kreeg 5 gulden terug.
Huib
Site Admin
Posts: 1791
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Even voorstellen

Unread post by Huib »

Zijn zeker betrouwbare auto's. Vroeger reed ik al op Fulvia en sinds 1996 weer. Op de coupe waar ik nu mee rijd zitten een half miljoen kilometers. Wat mij betreft komen er nog een half miljoen bij.

Als je toch opnieuw gaat spuiten is het en goed plan om hem op de A en C stijlen ter hoogte van de dorpels open te snijden. In vrijwel alle gevallen zijn de schotten tussen binnen en buiten dorpel door de roest aangetast. In het verleden deed ik het wel eens niet als het er van buiten goed uitzag. In al die gevallen heb ik er naderhand spijt van gehad. Nu denk ik er geen twee keer over na.

Onder de achterbank zit een koker waar de bladveren aan vast zitten. Daar zit ook een kwetsbaar schotje zo'n 2 cm vanaf het schot tussen binnen en buiten dorpel.

In de achterste armen van het subframe zitten ovale gaten aan de bovenkant. Ze zitten recht achter de voorwielen waardoor er water en zand in de armen komt. Ik maak die gaten altijd dicht en boor 10mm gaten aan de onderkant om te tectyleren en water er uit te laten.
gjanssen
Posts: 13
Joined: 16 Jul 2012, 20:07

Re: Even voorstellen

Unread post by gjanssen »

Lucas,

De 04-55-PV van mij is van 08-03-1971 en heeft inderdaad ook vier versnellingen.
Is dit dan ook een 1 1/5 uitvoering?

groet, Gerrit
Fulvia Berlina S2 1971
lucasgeheniau
Posts: 653
Joined: 17 Dec 2008, 20:12

Re: Even voorstellen

Unread post by lucasgeheniau »

S1 1/2 zover ik me herinner: 4 - Bak natuurlijk, Dunlop remsysteem van de S1 wel met Bonaldi bekrachtiger op hoofdremcylinder (indien goed, beste Fulvia remsysteem) , Grote bak-homokineten van de S1, Stuurwiel van de S1.
Brede chroom/RVS strips in de voor en achterruit. Op dashboard Choke en handremcontrole op een lampje.
Het zou kunnen dat er asbakjes in de rugleuningen van de voorstoelen zitten maar dat zou ik moeten kijken.

Ik denk dat er van de uitvoering met 4 bak het minste exemplaren overleefd hebben, ze zijn alleen in het begin van de S2 leveringen geproduceerd. Zeldzaam dus, zuinig op zijn. Orgine 818.610/611 de 5 bak uitvoering heeft nummer 818.612/613 (LHD/RHD)

De auto heeft ook een uniek eigen instructie boekje en is opgenomen in het S1 Onderdelenboek.

grts

Lucas
gjanssen
Posts: 13
Joined: 16 Jul 2012, 20:07

Re: Even voorstellen

Unread post by gjanssen »

Hoi Lucas,

Het is inderdaad een 818.610 uitvoering.
Met in de rugleuning van de voorstoelen 2 asbakjes.
Zal er zeker zuinig op zijn!
Op de km teller staat nog maar 11.000 kilometer. Hoe kan je nou het beste weten wat de werkelijke stand is? Werd dat vroeger met de apk bijgehouden?

gr, Gerrit
Fulvia Berlina S2 1971
lucasgeheniau
Posts: 653
Joined: 17 Dec 2008, 20:12

Re: Even voorstellen

Unread post by lucasgeheniau »

Bij de APK wordt nu altijd de stand ingegeven in de N.A.P. (Nationale Autopas)
De N.A.P. zou je moeten kunnen opvragen. (googlen)

Andere manieren zijn er niet echt. Als de pedaalrubbers nog origineel zijn, is de mate van slijtage een indicatie van het gebruik..
Bij een mat modern stuur de mate van glimmen, maar dat is bij de Fulvia niet van toepassing.
Huib
Site Admin
Posts: 1791
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Even voorstellen

Unread post by Huib »

Pedaal rubbers zoals Lucas zegt, is een goede eerste indicatie. Speling op het pookmechaniek is er nog een. Deursloten. Slijtage op oliepomp. Speling op klepeltje van de bak (bedieningsasje wat er van boven in gaat).

De APK voor personenauto's is er van 1985 of zo.

11.000 zou wel heel weinig zijn. Daar koop je geen auto voor. Het is misschien de vraag of hij 111.000 of 211.000 heeft gereden.
bart
Posts: 220
Joined: 06 Jan 2009, 14:01

Re: Even voorstellen

Unread post by bart »

111 of 211... Ach, voor die auto maakt dat niet zo heel veel uit. Zolang dat ding maar enige liefde en onderhoud gehad heeft gedurende die tijd.
Het is niet zo moeilijk om een auto in 11.000km aan barrels te rijden. Dingen als de hoeveelheid (oud) vet in draaipunten voorwielophanging en pookmechaniek, niveau van olie in de bak, etc, zegt vaak meer dan alleen een kilometerstand.
Huib
Site Admin
Posts: 1791
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Even voorstellen

Unread post by Huib »

Precies.
Ik rijd nu een coupe uit 67. Als ik die nieuw gekocht zou hebben in 1967 zou hij in 1970 met 111.000 km gaar zijn geweest. Er was toen geen snelheidsbeperking, ik was een stuk jonger. Ik reed altijd plank gas met die dingen.
Die coupe die ik nu rijd heeft zo'n half miljoen kilometers gedaan waarvan 250.000 sinds de restauratie die begin 2007 klaar was. De auto is beslist in betere staat waarin m'n hypothetische coupe geweest zou zijn in 1969 als ik die in 1967 nieuw zou hebben gekocht.

Ik kwam trouwens paar maanden geleden in Italie een vriend tegen die juist ook een coupe uit 1967 had gekocht. Net geen 60.000 op de teller en alsof hij nog in de garantie was. Er zat geen verkeerd molecuul op de auto. Alles origineel. Als je de deur 30 cm open deed en je liet hem los, viel hij vanzelf in het slot.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”