Beste Forumleden,
Sinds kort ben ik ook in het gelukkige bezit van een prachtige Lancia Thesis. Na langere tijd geen Lancia meer gereden te hebben (laatste was Kappa SW 1998 als leaseauto) heb ik van de gelegenheid van mijn pensionering gebruik gemaakt om weer een echte auto te gaan rijden.
Even een kort stukje geschiedenis: in 1970 een Appia (1959) aangeschaft, waarvan de motor moest worden gerenoveerd. Via importeur in Wassenaar in contact gekomen met Wim Oude Weernink, die mij alle noodzakelijke info. (in het Italiaans) kon aanreiken en waar na enkele discussies het initiatief van de oprichting van de Lancia Club genomen werd. Daarna vele Lancia's gereden: na de Appia twee Fulvia's, Flavia 2000, Beta 2000 HPE, Flaminia Touring Coupé, Kappa 2.0 SW en nu dan de Thesis, het summum van alle technolgie en verfijnd design die Lancia in haar lange roemruchte historie heeft opgebouwd.
Overigens woon ik in de omgeving van Venlo.
Maar nu mijn vraag:
Bij het aanschouwen van mijn Thesis op enige afstand van achteren viel mij op hoe gering de grondspeling is. Bij nadere beschouwing (zie bijgevoegde foto) komt dat door een m.i. Lancia-onwaardige conctructie aan de achteras. Er zitten een drietal ordinaire hoeklijnen geschroefd op de onderste draagarm (links en rechts) van de achterwielophanging en één er tussen in.
Kunt u mij vertellen of dat een standaard wijziging aan de Thesis is of een initiatief van de vorige eigenaar/ dealer en waartoe deze dienen?
Ik zie uw reactie graag tegemoet,
Maarten
Nieuw lid forum en vraag onderstel Thesis
Nieuw lid forum en vraag onderstel Thesis
Maarten (NL)
Thesis 2.4 Emblema Comfortronic 2004, Grigio Botticelli
Re: Nieuw lid forum en vraag onderstel Thesis
Ls, zelf ook net sinds afgelopen zaterdag een Thesis op kenteken uit Italie. Sluit me aan bij de vraag van Maarten....ben benieuwd!
Gr, Frans
Gr, Frans
Beste Nicjoo,
Je hebt gelijk. Kon de foto niet voldoende gecomprimeerd krijgen.
Nu wel, bij deze. Ik hoop dat ie nog duidelijk genoeg is.
Graag jullie reacties.
Je hebt gelijk. Kon de foto niet voldoende gecomprimeerd krijgen.
Nu wel, bij deze. Ik hoop dat ie nog duidelijk genoeg is.
Graag jullie reacties.
- Attachments
-
- thesis0001.jpg (141.28 KiB) Viewed 492 times
Maarten (NL)
Amici,
dat zijn een soort flaps voor de luchtstroming. Zitten op alle Thesissen, alleen soms meer bij de ene dan bij de andere, ligt er aan welk motortype je hebt.
dat zijn een soort flaps voor de luchtstroming. Zitten op alle Thesissen, alleen soms meer bij de ene dan bij de andere, ligt er aan welk motortype je hebt.
Arrivederci,
Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636
Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003
Farsi notare, senza essere evidente
Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636
Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003
Farsi notare, senza essere evidente
Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Blokkie,
Hartelijk dank voor jouw toelichting. Ik dacht dat het misschien nog iets te maken had met het doorslaan op verkeersdrempels,
maar jouw verklaring lijkt mij inderdaad de juiste.
Graag tot ziens op een Thesis evenement.
Hartelijk dank voor jouw toelichting. Ik dacht dat het misschien nog iets te maken had met het doorslaan op verkeersdrempels,
maar jouw verklaring lijkt mij inderdaad de juiste.
Graag tot ziens op een Thesis evenement.
Maarten (NL)