Beste mensen,
Ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn Yp uit 2001 (1.2 8v 80.000km). Als ik de auto start doen een aantal zaken het niet. Na een tijdje rijden gaan ze het in een keer weer doen maar het duurt soms wel 10 min voordat dit gebeurt. Het gaat om de volgende zaken ruitenwissers, sproeier, achteruitverwarming en aanjager van de kachel. Als je net wegrijdt en het gaat in eens regenen is het ronduit gevaarlijk. Ik heb geen idee waar ik moet kijken. Het lijkt een slecht contact maar waar? en hoe zoek ik zoiets op? Ik heb van iemand gehoord dat het in het contactslot kan zitten maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Nou ik hoop dat iemand me kan helpen
Menno
Zeer irritante storing wie kan mij helpen
Zeer irritante storing wie kan mij helpen
Menno
Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
Re: Zeer irritante storing wie kan mij helpen
Bij veel lancia's, maar ongetwijfeld meer merken is meestal een slechte massa de oorzaak. controleer je accupoolklemmen en ook de plaats waar de massa kabel aan de carosserie zit.meestal is dit vlak bij de accu.losmaken en even opschuren helpt al gauw.
verder misschien de zekeringen,die kunnen last hebben van oxidatie.dit zijn simpele klusjes maar toch belangrijk voordat je misschien dure dingen gaat vervangen.
succes.
verder misschien de zekeringen,die kunnen last hebben van oxidatie.dit zijn simpele klusjes maar toch belangrijk voordat je misschien dure dingen gaat vervangen.
succes.
Re: Zeer irritante storing wie kan mij helpen
Nou alles wat je beschreven hebt heb ik gedaan maar helaas. Heeft iemand een idee hoe ik bij het contactslot kan komen. Het plastic rond de stuurkolom wil er niet zo makkelijk af. Moet ik hiervoor het stuur verwijderen? en zo ja hoe doe ik dat met de airbag?
Menno
Menno
Menno
X(Re: Zeer irritante storing wie kan mij helpen
sleutel gestolen
wij zitten nu op bonaire nederlandse antillen hebben een lancia y uit 1997 gekocht maar op werk heefd iemand mijn sleutel mee genomen en niet terug gebracht
maar nu hier kunnen we niks doen weet iemand mischien een oplossing het code kaartje hebben we ook niet
????????
gr adri boon
wij zitten nu op bonaire nederlandse antillen hebben een lancia y uit 1997 gekocht maar op werk heefd iemand mijn sleutel mee genomen en niet terug gebracht
maar nu hier kunnen we niks doen weet iemand mischien een oplossing het code kaartje hebben we ook niet
????????
gr adri boon
Re: X(Re: Zeer irritante storing wie kan mij helpen
Dat klinkt niet al te best, zonder sleutel zul je motor niet kunnen starten. Ik had zelf het probleem dat de enige chip sleutel die ik had, de chip doorgebroken was. Heb toen deze man http://www.schepers-autotechniek.com de ecu laten resetten. Zodat hij zonder chip sleutel gestart kan worden.
In jouw geval zou je dan ook nieuwe cilinders moeten laten maken of een sleutelmaker met behulp van de cilinder een nieuwe sleutel laten maken.
Succes!
Groeten Jacco
In jouw geval zou je dan ook nieuwe cilinders moeten laten maken of een sleutelmaker met behulp van de cilinder een nieuwe sleutel laten maken.
Succes!
Groeten Jacco