informatie Y10

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
piet reinders
Posts: 41
Joined: 05 Jan 2016, 17:15

informatie Y10

Unread post by piet reinders »

Hallo allemaal, ik ben lang weggeweest en heb wat motorpech gehad, oa een beroerte, maar het ware Lanciabloed is nog niet opgedroogd. Zo heb ik de Lybra-tijd achter me gelaten, wellicht voorgoed, want terug in de Kappa (TD SW 2.4) was dat een verademing. Hoe fraai en bomvol mijn rode automAat ook was, ik sond mooi elk weekend aan de pomp en dat werd me te gortig. En nu is er dan weer een volgende intieme kennismaking. Met een Y10, net als de Ypsilon eerste serie ook weer zo'n kleintje waarvan ik de charme en onderkoelde en onbegrepen prestaties lang heb onderschat. Ik heb dus een Y10 Avenue GT automaat met 76 d op de teller uit Duitsland gehaald, en inmiddels al een prima interieur uit Hoogwoud op de kop getikt. Maar nu komt natuurlijk de rest. En dat bagint met informatie. Wie heeft er een electrisch schema? Ik reed m eergister uit de schuur, zette m af, wilde een uur later weer terug en starte een dode motor. Sindsdien geen enkel teken van leven, of heeft dit te maken met een geheime startblokkade? 3x op de rem trappen of id? Ik zag in deze NL65forum al weer veel namen terug uit mijn libra periode dus ik ben vol vertrouwen dat ik nu ook weer uiterst nuttige en leerzame informatie mag verwachten. Spaar me niet, Groet, Piet
User avatar
Koen
Posts: 848
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Re: informatie Y10

Unread post by Koen »

Heb je vanaf de batterij een kabel lopen met een fiche aan ? Een zwart / rood blokje dat je uit elkaar kan schuiven.
Bij mij is dat eens een periode de oorzaak geweest van helemaal niks doen en soms toch wel.
Remedie : uit elkaar schuiven, inspuiten met contactspray en best enkel polen wat terug recht buigen / recht zetten, zodat ze opnieuw goed met elkaar contact maken.

Bobinekabel kan ook de geest hebben gegeven, maar dan is het soms mogelijk dat je wel kan starten maar dat die niet goed loopt bij gas geven. Of gewoon stilvalt.
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
JochenS
Posts: 169
Joined: 08 Feb 2009, 14:35

Re: informatie Y10

Unread post by JochenS »

Hallo,

ik heb nog een originele Lancia werkplaats boekje voor de ecvt automaat.

mvg Jochen S
Marcus1
Posts: 1
Joined: 12 Sep 2019, 21:21

Re: informatie Y10

Unread post by Marcus1 »

Hi Jochen,
Ik heb wel belangstelling voor de ecvt handleiding. Kun je een kopietje maken of scannen? Alvast dank!
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”