Ypsilon (bj 2000) versnellingsbak gaat heel stroef / zwaar

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Ralph12345
Posts: 3
Joined: 13 Sep 2018, 12:06

Ypsilon (bj 2000) versnellingsbak gaat heel stroef / zwaar

Unread post by Ralph12345 »

Ik heb in het forum zitten kijken om duplicaten te voorkomen, maar zag mijn vraag niet echt staan. Het gaat om het volgende: Ik heb een Lancia Ypsilon (uit 2000 / 135.000 Km) gekocht en die staat al een tijdje in mijn loods omdat ik hem wil opknappen. Een van de dingen waar ik mee zit is dat de versnellingsbak heel zwaar / stroef gaat. Geldt voor alle versnellingen / alle bewegingen in de versnellingsbak. De auto rijdt overigens prima in de versnellingen. Dus als je hem in z'n 1 DUWT dan rijdt hij prima weg. Vanuit de 1 naar z'n 2 gaat weer ZWAAR, maar ook dan rijdt hij weer prima. etc. Iemand een tip/idee waar ik naar zou kunnen kijken of wat dat zou kunnen zijn? Hoor het graag!
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Ypsilon (bj 2000) versnellingsbak gaat heel stroef / zwaar

Unread post by Dickamerica »

Zal in de kabels en gewrichten/koppelingen zitten; beginnen met alles goed te smeren;onder de pookhoes:kogelgewricht en de kabels laten vollopen met teflon olie o.i.d. Dan de aansluitingen van de kabels op de bakbediening smeren. succes!
Ralph12345
Posts: 3
Joined: 13 Sep 2018, 12:06

Re: Ypsilon (bj 2000) versnellingsbak gaat heel stroef / zwaar

Unread post by Ralph12345 »

Thanks voor de tip. Ik ga daar binnenkort mee aan de slag en zal het laten weten of dat de oplossing is geweest.
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”