nummerplaat

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: nummerplaat

Unread post by Huib »

Proficiat Johan!

Het kan ook zijn dat de lassen waarmee de pijpen van het spruitstuk aan de flens gelast zijn niet meer fris zijn. Dan zal het een ander spruitstuk moeten worden.

Wat dat nummerbord betreft. Hier in Nederland krijgen we een cijfer letter combinatie waarmee je nog de ouderwetse platen kunt bestellen. Wordt het niet tijd dat jij eens in de politiek gaat? Daar in Brussel zijn ze vast bezig met onbelangrijke zaken als hoofddoekjes en dat Tom en Jerry gedoe tussen Vlamingen en Walen. Daardoor blijven belangrijke zaken als de platen voor oude auto's liggen. Werk aan de winkel, Johan.
johan de meester
Posts: 61
Joined: 06 Jan 2009, 14:29

Re: nummerplaat

Unread post by johan de meester »

weet ik Huib ik heb me al aangeboden maar naar het schijnt ben ik nog te jong om in de politiek te gaan :-)))))))))))))
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: nummerplaat

Unread post by Huib »

Dat komt dan vanzelf goed.
Jean de Barsy
Posts: 95
Joined: 23 Sep 2011, 14:01

Re: nummerplaat

Unread post by Jean de Barsy »

Een oude thread maar wel interessant voor de Belgische "O" platen. Interresant om te weten is dat je ook een kleine rechthoekige plaat kan bestellen zoals op de moto's. Die afmeting is er gekomen voor Amerikaanse wagens (oa) die een uitsparing in de bumpers hebben. Als je zo'n kleinere plaat wil, moet je dat wel aanvragen (bij technische controle voor een herinschrijving bvb).

Wat mij wèl dik stoort is dat je vooraan geen kleine plaat kan monteren. Ofwel is het iets rechthoekigs dat niet past ofwel een joekel van 52 cm breed!!! Daarmee is heel de snuit van de Fulvia dik naar de kl... met zo'n idiote sneeuwschup ?tt?

Je mag dus kiezen tussen pest of cholera! Bedankt Etienne Schouppe, alweer een briljant idee... >:D<

Die nieuwe formaten zijn gekomen om "conform" te zijn met andere europese landen...

Ik had liever conform willen zijn met Monaco of Andorra ;)
johan de meester
Posts: 61
Joined: 06 Jan 2009, 14:29

Re: nummerplaat

Unread post by johan de meester »

klopt er bestaat een kleine vierkante nummerplaat maar het schijn niet ze worden toegestaan op een 'gewone' auto als een Fulvia wel op een met 'houten wielen' .;-) en ja de keuring beslist
ben al gewoon aan dat grote bord en de Monte Carlo lijkt nu zelfs exotisch !
j
Michael
Posts: 22
Joined: 22 Dec 2008, 09:24

Re: nummerplaat

Unread post by Michael »

Johan,

op de laatste bijeenkomst van de LCB (4 sept) was er een Flavia Coupé met zo'n kleine vierkante nummerplaat.
Wist ook niet dat het mogelijk was, maar nu ik het gezien heb, overweeg ik ook een herinschrijving van de Flaminia (momenteel op normale plaat).
De grote vierkante nummerplaat past namelijk ook niet in de chromen omlijsting van de Flam.

Groeten,
Michael.
flavia1800
Posts: 212
Joined: 10 Apr 2009, 22:27

Re: nummerplaat

Unread post by flavia1800 »

Michael,

Ik denk dat de omlijsting van de Flaminia qua afmeting identiek is aan deze van de Flavia. Dus is er geen probleem bij de keuring maar je moet het wel ZELF vragen aan de keurder. Die neemt dan een kleine plaat die hij vergelijkt met de omlijsting. Als deze omlijsting te klein is voor een grote vierkante plaat, zal hij de toelating geven voor een kleine plaat en krijg je op je aanvraagformulier een stempel met de handgeschreven vermelding van 'kleine reproductieplaat'.

Bij de keuring neemt men niet het initiatief, men denkt dat er anders te veel van geprofiteerd wordt, was de uitleg die ik kreeg.Rare jongens die van de keuring, weten het allemaal veel beter, en ja tegen Übermenschen kan je niet veel...
En als je het vergeet te vragen heb je pech, want dan moet je (mocht je de keuring verlaten hebben) in ieder geval met de wagen zelf terug komen. Ik spreek uit ervaring.

groet,
Gunther
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”