Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Amazon62
Posts: 65
Joined: 16 Jan 2010, 20:43

Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Amazon62 »

Hallo,

Is ie weer...

Weet iemand misschien welke waarden zekeringen er origineel in de zekeringhouder zit? In het elektrisch
schema staat raar genoeg niet welke waarde elke zekering heeft. Alleen nr. 1 t/m 9...

Heb alle elektrische problemen opgelost, behalve het achteruitrijlicht probleem. Deze doet het alleen als het licht aan staat en
de zekering klapt er elke keer uit (zekering van o.a. dashboardverlichting)...

Alvast bedankt!

Gr. Maarten
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Huib »

De juiste waardes heb ik ook nooit kunnen vinden. Ik stop overal 16 Amp in.

Het klopt dat de achteruitrijlampen alleen aangaan als het licht aan is. In die tijd waren die bedoeld om te zien bij het in het donker achteruit rijden.
Peter Coolsma
Posts: 177
Joined: 21 Dec 2008, 22:42

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Peter Coolsma »

Dat van die achteruitrijlichten: Ik doe bij inparkeren (zeker met druk verkeer) inderdaad soms even mijn licht aan. Niet vergeten meteen weer uit te doen na het parkeren... Heb al twee keer meegemaakt dat uiterst goed-bedoelende voetgangers me even kwamen wijzen op de a-r lichten.
Amazon62
Posts: 65
Joined: 16 Jan 2010, 20:43

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Amazon62 »

Da's wel vreemd zeg... Heb nog nooit een auto gehad waar de achteruitrijlichten alleen aan gingen als je je lichten ook aan hebt.. Ik ga dit wel veranderen, want het is wel veiliger als ze altijd aangaan. Kwestie van direct een + op de kabel die normaal naar het licht-relais gaat zetten, lijkt mij.

Ik zal de zekering wel vervangen door een 16A dan. Nu zit er een 8A in, volgens mij, en die brand telkens door. Als ik een keer zin heb, reken ik de boel wel een keer door en dan zet ik wel een post neer van alle zekeringwaarden.

Thanx!

gr Maarten

PS: Mocht iemand anders de waarden wel hebben, hoor ik dat graag!
lucasgeheniau
Posts: 653
Joined: 17 Dec 2008, 20:12

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by lucasgeheniau »

Normaal zit er op het pvc dekseltje van de zekeringhouder een sticker met de waarden.
8* 16 amp en een * 30 amp
Drie losse 16 amp kabel zekeringen voor de fan, de cigaren aansteker en de verstralers.
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Huib »

Wat je niet wil is dat de achteruitrijlichten aan blijven als je hem parkeert in z;n achteruit.
Amazon62
Posts: 65
Joined: 16 Jan 2010, 20:43

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Amazon62 »

De lampen sluit ik aan op een contactgeschakelde +....

Gr. Maarten
Stefan Elshout
Posts: 169
Joined: 01 Feb 2009, 10:27

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Stefan Elshout »

Dat kan je natuurlijk doen, en ik ben het er mee eens dat het misschien wat veiliger is.
Nadeel is echter dat normaal de bedrading zoals ik al zei: Bom en idiootproef is. Ga je wat nieuwe draadjes trekken van hier naar daar, andere knipperlichtrelais aansluiten waarvoor weer nieuwe draden nodig zijn, gevarenlicht inbouwen als het er origineel niet inzit, dan wordt de volgende eigenaar niet meer wijs uit het bedradingsschema. Als de 15 eigenaren voor jou datzelfde hadden gedaan had het nu een chaos geweest onder het dashboard. Mijn idee is dus: Houd het origineel.... maar het is natuurlijk je eigen keuze en auto.
Amazon62
Posts: 65
Joined: 16 Jan 2010, 20:43

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Amazon62 »

Stefan Elshout Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat kan je natuurlijk doen, en ik ben het er mee
> eens dat het misschien wat veiliger is.
> Nadeel is echter dat normaal de bedrading zoals ik
> al zei: Bom en idiootproef is. Ga je wat nieuwe
> draadjes trekken van hier naar daar, andere
> knipperlichtrelais aansluiten waarvoor weer nieuwe
> draden nodig zijn, gevarenlicht inbouwen als het
> er origineel niet inzit, dan wordt de volgende
> eigenaar niet meer wijs uit het bedradingsschema.
> Als de 15 eigenaren voor jou datzelfde hadden
> gedaan had het nu een chaos geweest onder het
> dashboard. Mijn idee is dus: Houd het
> origineel.... maar het is natuurlijk je eigen
> keuze en auto.


Ohw ja, gevarenlicht moet ook nog ;). Dat is echt een must vind ik. Heb een keer stilgestaan op de snelweg, in het donker, terwijl er geen vluchtstrook was door werkzaamheden. Dan zien mensen dus alleen je gewone lichten en hebben geen idee dat je stilstaat. K ga geen rekening houden met eventuele nieuwe eigenaren als ik m verkoop en anders zeg ik het er wel bij..
Bert Ewalds
Posts: 247
Joined: 22 Dec 2008, 00:13

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Bert Ewalds »

Laat nu gewoon zoals het is!
Alle Lancia Flaminias, Flavias en Fulvias waren af fabriek zo geschakeld!
Ik rij zo al elf jaar rond, nog nooit een probleem mee gehad
Zoals Huib al aangaf,die lampen waren om achteruit te kunnen zien als het donker was
Om het te veranderen moet je toch weer in de draadboom gaan klooien en dat geeft vroeger of later alleen maar ellende

Bert
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”