Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bart Verbeek
Posts: 267
Joined: 17 Dec 2008, 19:54

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Bart Verbeek »

Originaliteit heeft zijn prijs,
en eist zijn tol,
maar is niet de alleenheerser.
Er zijn een aantal hulpmiddelen die de medeweggebruiker duidelijk maken wat je allemaal van zin bent in je kleine Italiaantje;
hulpmiddelen die de dagdagelijkse ergernissen en bijna-kalashnikov-momenten (zeker niet te verwarren met kodak-momenten) moeten vermijden.
In ons aller top tien van verkeersergernissen staat met stip op 1; niet aangeven welke richting je uit wil.
En daaronder catalogeer ik toch ook 'achteruit' en 'volstrekte stilstand door een kleine crisis in het vooronder'.

Het zijn kleine hulpmiddeltjes die het leven als achterligger net iets meer comfort kan bieden.

Elke fulvist heeft naast z'n foto-album met de mooiste momenten ook ongetwijfeld een copij van de werkplaatshandleiding; alwaar mooi staat in opgetekend welke heroïsche avonturen hij heeft beleefd in de strijd tegen het aftakelingsproces van de garageprinces.
En als alles volgens de regels van de kunst wordt ingebouwd, kan het toch onmogelijk meer ellende geven.
En als ik dan de tip van de dag mag geven:
http://www.rickdonkers.nl/web/

De ombouw is niet zo ingrijpend! Trouwens, alle mogelijke Hi-Fi was ook niet standaard aanwezig in een Fulvia, en staat zeker niet in het bedradingsschema......

Laat ons lekker meegenieten van je ombouw (en trouwens, laat ons zo al eens meegenieten van je princes!) en post wat foto's, tips en trucs!

Succes!

Bart
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Huib »

Best een punt. Ik ben in principe een grote voorstander van origineel houden. Niet eens op de eerst plaats omdat ik nou zo'n orginaliteitsfreak ben maar omdat het in de praltijk het meest betrouwbaar is.

Toch heb ik bij een paar van mij auto's en die van klanten de bedrading zo aangepast dat de achteruitrijlichten altijd aangaan en een alarmschakeling ingebouwd. Als je professioneel krimpgereedschap gebruikt en goed documenteert is het best te doen. Zijn toch wel belangrijke veiligheidspunten. Zeker als je de auto dagelijks gebruikt.

Bij de eerste serie Fulvia gaat de stroom voor de achter- en stadslichten door de schakelaar. En wat erger is ook de stroom van de vier grootlicht koplampen. Dat is naar mijn idee een ontwerpfout. Die corrigeer ik ook door het plaatsen van relais en doe dat dan meteen zo dat al het licht uitgaat als je het contact uitzet.
Amazon62
Posts: 65
Joined: 16 Jan 2010, 20:43

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Amazon62 »

Blij dat er ook nog mensen zijn die het waarderen ;) En "helaas" ben ik geen originaliteits freak. Ben meer van het aanpassen naar je eigen smaak. Anders zou een meeting ook zo saai worden he? Allemaal met dezelfde autootjes, met als enige opmerking: ,,Da's ook wel een mooie kleur''... Neeeh....

Bart, hierbij foto's van de auto zoals ie nu is... Is nog lang niet zo mooi als die van jou, maar wie weet...

Ps: Dat ben ik niet op de foto's..
Attachments
herschaalde kopie van img_2246.jpg
herschaalde kopie van img_2246.jpg (196.19 KiB) Viewed 868 times
herschaalde kopie van img_2235.jpg
herschaalde kopie van img_2235.jpg (192.86 KiB) Viewed 868 times
Bart Verbeek
Posts: 267
Joined: 17 Dec 2008, 19:54

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Bart Verbeek »

Maarten

Heb je toevallig al de tijd gevonden om de zekeringwaarden te berekenen?

groetjes

Bart
Amazon62
Posts: 65
Joined: 16 Jan 2010, 20:43

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Amazon62 »

Sorry Bart, een beetje late reactie (ik krijg geen meldingen binnen). Nee, ik heb het niet berekend, want Lucas had de zekeringwaarden neergezet. Misschien doe ik het alsnog als ik extra elektra heb aangelegd. Maar ja, eerst die K** motor normaal aan de praat krijgen. K heb nog veel te leren qua dubbele carburateurs afstellen... ;-)
Joost J
Posts: 3
Joined: 29 Mar 2009, 11:19

Re: Zekeringwaarden Fulvia Saloon S2

Unread post by Joost J »

In Duitsland is gevarenlicht verplicht voor de TÜV, dus moest mijn 2e serie Coupé eraan geloven. Hier link naar de post in het duitstalige forum viewtopic.php?f=65&t=1400008&p=1428250#p1428250
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”