Bobine bij 123 Ignition

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
User avatar
Sikmans
Posts: 22
Joined: 09 Jun 2020, 14:00
Location: Boxmeer

Bobine bij 123 Ignition

Unread post by Sikmans »

Hallo heren!
Ik ga mijzelf een cadeautje gunnen komende maand. De 123 ignition voor op mijn Berlina '72. Bougiekabels heb ik al (7mm woudwire) op de Lancia zitten.
Voor welke bobine zal ik kiezen, want ik weet niet precies waar het eventuele voordeel inzit. Prijzen liggen allemaal dicht bij elkaar.

De opties:
1. Blauwe Bosch 3 Ohm Ω
2. Rode Bosch 1.5 Ohm Ω
3. Pertronix 45001 flame thrower 2, 0.6 Ohm Ω

Kan iemand hier meer info over geven?

Nb: ik lees trouwens nergens dat de afstand van de electroden van de bougies vergroot moet worden. Klopt dat?

Groet,
Martijn
----------------------------------------------------------------------------------------
Lancia Fulvia Berlina 1300 '72 *** Alfa 166 2.4JTD '06 *** Yamaha XT660R '11
----------------------------------------------------------------------------------------
Bert Ewalds
Posts: 247
Joined: 22 Dec 2008, 00:13

Re: Bobine bij 123 Ignition

Unread post by Bert Ewalds »

Ik heb slechte ervaringen met de blauwe Bosch.
Ze komen tegenwoordig uit Brazilie en de kwaliteit is duidelijk minder dan de vroegere spaanse die al slechter waren dan de onvindbare duitse.
Ik had ze op zowel een Flaminia als een Flavia
Die op de Flaminia gaf na ca 6000km de geest. Stond ik mooi langs de kant op de terugweg van een vakantie in Italie

Gebruik tegenwoordig de blauwe Beru zs 106, Er is net als bij Bosch ook een rode variant zs 110
Kijk wel even goed op internet voor de prijzen.
Voor de blauwe variert dat tussen de 59 en 91 euro
Voor de rode tussen de 76 en 191 euro
User avatar
Sikmans
Posts: 22
Joined: 09 Jun 2020, 14:00
Location: Boxmeer

Re: Bobine bij 123 Ignition

Unread post by Sikmans »

Hallo Bert,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb inderdaad gelezen dat de Bosch bobine niet meer is wat het geweest is. De rode Bosch is daarentegen ook nog eens slecht te verkrijgen.
Ondertussen heb ik nu de "PerTronix 40011" besteld, deze is 1.5ohm en van goede kwaliteit. Moet uit de USA komen, maar via Amazon is dat niet zo ver :D

Nu nog de 123-ignition bestellen zodra de bobine er is!
Groet,
Martijn
----------------------------------------------------------------------------------------
Lancia Fulvia Berlina 1300 '72 *** Alfa 166 2.4JTD '06 *** Yamaha XT660R '11
----------------------------------------------------------------------------------------
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”