achterrem problemen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Mario.k
Posts: 2
Joined: 07 Mar 2022, 20:27

achterrem problemen

Unread post by Mario.k »

Hallo lezers,

Weet niet zo snel waar ik mijn vraag kan plaatsen dus hoop op deze wijze antwoorden te ontvangen

Ben bezig met een Fulvia serie 3 , deze is bijna klaar om voor de apk te gaan en zo uit de schorsing komen.
Echter.......kan het probleem van vastlopende achterremmen niet oplossen.
Remklauwen en zuigers gereviseerd, leidingen ontlucht en beide achterwielen lopen vrij maar wanneer ik het rempedaal goed intrap komen de remmen niet meer los....( voorwielen wel) . als de boel vast staat en ik open en sluit heel kort de ontluchtings nippel van de linker remklauw dan staat gelijk alles weer mooi vrij en draaien de wielen.

Indruk is dus dat de remklauwen goed werken maar dat de druk in de remleiding aan blijft, twijfel ook aan de remverdeler of dit de oorzaak kan zijn maar ben dar ook niet zeker van.

Heeft iemand ervaring hiermee ??

alvast bedankt
Mario
Ed K
Posts: 3
Joined: 05 Apr 2022, 08:45

Re: achterrem problemen

Unread post by Ed K »

Ooit in een grijs verleden ook eens gehad, bleek een remslag te zijn. Nieuwe slangetjes gestoken en opgelost.
Huib
Site Admin
Posts: 1777
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: achterrem problemen

Unread post by Huib »

Zou goed kunnen wat Ed zegt. Remkracht begrenzer vernieuwd en goed afgesteld?
User avatar
Sikmans
Posts: 22
Joined: 09 Jun 2020, 14:00
Location: Boxmeer

Re: achterrem problemen

Unread post by Sikmans »

Ik heb wel eens gehoord dat bij oude remleidingen, de binnen en buitenmantel van elkaar los kunnen laten. Dus wanneer je dan de rem intrapt loopt de remolie richting de cilinder, maar kan niet meer terug door een kapotte binnenmantel.
Remleidingen vervangen is dus geen slecht idee!
----------------------------------------------------------------------------------------
Lancia Fulvia Berlina 1300 '72 *** Alfa 166 2.4JTD '06 *** Yamaha XT660R '11
----------------------------------------------------------------------------------------
Cees Klumper
Posts: 1
Joined: 03 Jun 2022, 14:22

Re: achterrem problemen

Unread post by Cees Klumper »

Dit zijn precies de symptomen van remslangen die vervangen moeten worden. Ze zwellen na zoveel tijd van binnen op (is van buitenaf niet te zien) en door de druk van het pedaal kan de remvloeistof wel heen, maar niet meer zo makkelijk terug, waardoor de remmen aanlopen. Keertje op mijn '69 Mercedes gebeurd, rem was roodgloeiend na een wat langere rit. Slangen vervangen en probleem was opgelost.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”