Rubbers hoofdremcilinder Flavia

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Hein Reedijk
Posts: 166
Joined: 21 Dec 2008, 20:00

Rubbers hoofdremcilinder Flavia

Unread post by Hein Reedijk »

Mijn ervaringen met de verkrijgbare (dure) revisiesets voor de hoofdremcilinder van de Flavia (25mm) zijn niet onverdeeld gunstig. Langzaam was mijn rempedaal weer aan het zakken bij herhaald remmen. Bij het uit elkaar halen van de hoofdremcilinder kwam ik zwartige remvloestof tegen en fors aangetaste rubbers. Brokkelige O-ringen en verkruimelende rubbertjes die de centrale kanaaltjes moeten sluiten. En dat terwijl ik zeer regelmatig de remvloeistof (DOT4) wissel en de remcilinder nog vrij recent door mij was gereviseerd. Ook de cupjes leken aangetast en hard. Ik heb nu moderne cupjes kunnen vinden bij een remmenbedrijf, 25,4x16.0/15.2x07. Die passen goed. En EPDM 70 O-ringen van de juiste maat in een assortimentsdoos. (1 maal 23,40x3,53 en 2 maal 18,64x3,53). Eén maat heb ik nog niet opgemeten. Alleen de kleine rubbertjes zijn niet zomaar te vinden. Heeft iemand al een zoektocht gewaagd?
[attachment=1]Remcilinder Flavia rubber.JPG[/attachment][attachment=0]Hoofdremcilinder Flavia 25mm.jpeg[/attachment]
Attachments
Hoofdremcilinder Flavia 25mm.jpeg
Remcilinder Flavia rubber.JPG
Remcilinder Flavia rubber.JPG (14.43 KiB) Viewed 641 times
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”