Correcte rem configuratie Fulvia Berlina

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Stenstra
Posts: 1
Joined: 16 Jun 2020, 06:53

Correcte rem configuratie Fulvia Berlina

Unread post by Stenstra »

Huib, ik heb een Lancia Fulvia berlina GT. De vorige eigenaren hebben er een mengelmoes van gemaakt wat de (Dunlop) remmen betreft. Ik wil het terugbouwen naar origineel. De Berlina heeft origineel? 54mm Dunlop cilinders voor en 35mm Dunlop cilinders achter (de coupe 33mm achter?), echter het gaat om de hoofdremcilinder. Origineel was deze 18mm? en op de GTE een 19mm met bekrachtiging? Ik wil als eind resultaat een compleet standaard goedwerkend systeem, dwz als het origineel 18mm by 54mm voor en 35mm achter was, dan neem ik aan dat dit goed moet werken/communiceren met elkaar. Echter een kleine concessie wil ik wel doen als de ervaring geeft dat een 19mm zonder bekrachtiging beter werkt in combinatie met 54/35 Dunlop cilinders. Huib wat is jouw view hier? beter kiezen voor een 19mm of gewoon standard met 18mm zoals fabriek geleverd? werkt ook goed.
Huib
Site Admin
Posts: 1778
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Correcte rem configuratie Fulvia Berlina

Unread post by Huib »

De 18mm is correct. Zou ik niet van af wijken. Ten eerste is het technisch correct. Ten tweede is het een standaard maat. Nieuwe cups zijn makkelijk te krijgen. Niet onbelangrijk want ik zie steeds meer cups en O-ringen voor remcilinders op de markt die gemaakt zijn van rubber wat niet bestand is tegen remvloeistof.

Wel een originele 18 mm zodat je zeker bent dat de volumes van de kamers juist zijn voor deze wielremcilinders.

In de hydrauliek moet je rekenen met oppervlaktes. 18 mm is dan zo'n 10% kleiner dan 19mm.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”