Fulvia Coupe stroeve bediening

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
BeQuietAndDrive
Posts: 13
Joined: 19 Feb 2020, 22:57

Fulvia Coupe stroeve bediening

Unread post by BeQuietAndDrive »

En nog een vraag over mijn Fulvia Coupe!

Ik heb er nu een paar keer mee gereden. Alles gaat eigenlijk wel goed, temperaturen, oliedruk etc allemaal mooi in orde. Je merkt wel goed, dat de vorige eigenaar er niet veel mee heeft gereden de laatste jaren (dit kan ik ook bevestigen middels de tellerstanden van de laatste 3 APK rapporten).

Hierdoor (denk ik) is de bediening van koppelings- en gaspedaal erg stroef. Het lijkt alsof je eerst door een weerstand heen moet, waardoor soepel optrekken vanuit stilstand lastig is. Of je maakt veel te veel gas/toeren, of juist te weinig. En als het koppelingspedaal dan ook nog eens ietwat stroef opkomt, dan resulteert dat in wat stoterig van de plek komen.

Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen? Schanierpunten van de pedalen smeren, maar waarmee het beste? En eventueel de bedieningskabels tussen pedaal en motor/koppeling smeren, of beter om deze gewoon te vervangen?
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Fulvia Coupe stroeve bediening

Unread post by Huib »

Het kan zijn dat de koppelingskabel een beetje klem zit waar hij door het schutbord gaat. Er is ooit een foute batch koppelingskabels op de markt gekomen die niet helemaal goed zitten.
BeQuietAndDrive
Posts: 13
Joined: 19 Feb 2020, 22:57

Re: Fulvia Coupe stroeve bediening

Unread post by BeQuietAndDrive »

Dank voor de tip, ik ga er eens in duiken.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”