Bekleding Fulvia Coupe

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
BeQuietAndDrive
Posts: 13
Joined: 19 Feb 2020, 22:57

Bekleding Fulvia Coupe

Unread post by BeQuietAndDrive »

Mijn 1973 Fulvia Coupe heeft wit leren bekleding erin zitten. Het ziet er nog goed uit, maar is wel behoorlijk smoezelig geworden door de jaren heen.

Twee vragen:
- Is het echt leer of skai/nep leer (of hoe kan ik dit herleiden?)
- Tips om dit schoon te maken? het is niet vies qua vlekken, maar gewoon door gebruik door de jaren heen duidelijk niet schoon meer.

Dank!

Image
Bert Ewalds
Posts: 247
Joined: 22 Dec 2008, 00:13

Re: Bekleding Fulvia Coupe

Unread post by Bert Ewalds »

Onder de stoel, los uiteindje afsnijden.
Bij leer voelt achterkant als suede.
Vlammetje bij het stukje houden , leer stinkt naar verbrande haren, kunstleer brandt moeilijk maar blauwgroen.

Leer reinigen met heel licht vochtige "wondersponsjes" van o.a de Wibra en speciale leerzeep.
Te krijgen op autobeurzen of bij de paardensport handel als zadelzeep.
Beslist niet te nat maken.
Daarna wel weer invetten met leeronderhoudsmiddel, bijvoorbeeld "Connoly hide care" op internet verkrijgbaar bij Limora, een grote duitse internetsite voor engelse oldtimers.
Type "lederpflege"in het zoekvakje in.
Huib
Site Admin
Posts: 1778
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Bekleding Fulvia Coupe

Unread post by Huib »

Die skai is best wel goed spul. Anders had het er niet uit gezien zoals het er nu uitziet.
Goede tips van Bert. Ga ik eens uit proberen.

Ik heb me ooit eens laten vertrekken dat de skai van toen een laag textiel is met een dun laagje leer.

Ik zou ook het schuim vervangen. De weekmaker is er uit. Het is daardoor verpulverd. Als je er nu mee gaat rijden slijt de bekleding met terug werkende kracht.
DriveFFF
Posts: 1
Joined: 21 Apr 2020, 20:20

Re: Bekleding Fulvia Coupe

Unread post by DriveFFF »

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Colourlock. Heb er ooit eens beige lederen zetels van een Spider mee gereinigd.
Heel goed resultaat verkregen daarmee, ook op skai bekleding werkt dit goed.
Je kan een kitje kopen waar er naast het reinigingsproduct ook een beschermer zit, dit beschermt het leder na reiniging en voorkomt dat het opnieuw snel gaat vervuilen.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”