Kachelkraan lekkage serie 2

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
FulviaTom
Posts: 51
Joined: 16 Sep 2011, 15:28

Kachelkraan lekkage serie 2

Unread post by FulviaTom »

Goedenavond,

Mijn kachelkraan lekt in het interieur, vermoedelijk langs het asje wat door een rubberen manchetje oid schuift van 40 jaar oud. Zie bijlage.
Ik heb een andere kachelkraan, echter is deze ook niet nieuw meer dus ook grote kans op lekkage. Zijn deze te reviseren of is hier een andere oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!



Kan ik van papier een pakking knippen voor de kachelkraan of met vloeibare pakking het monteren of moet ik een speciale pakking hebben?


Groeten uit Zweden,

Tom
Attachments
img_0430 (1).jpg
img_0430 (1).jpg (124.93 KiB) Viewed 521 times
img_0429 (1).jpg
img_0429 (1).jpg (107.77 KiB) Viewed 521 times
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Kachelkraan lekkage serie 2

Unread post by Huib »

Hoi Tom

Die tweede serie kachelkraantjes zijn een probleem. Heel moeilijk aan te komen. Regelmatig overweeg ik een moderne elektrische te monteren onder de motorkap met een microswitch achter de bedieningshendel. Dan vind ik toch elke weer een kraantje net voordat ik er aan begin.

Het originele kraantje kun je dan ombouwen tot aansluit flens. De pakkingen zijn speciaal. Die zijn nog wel te koop voor een euro per stuk.
Bart Verbeek
Posts: 267
Joined: 17 Dec 2008, 19:54

Re: Kachelkraan lekkage serie 2

Unread post by Bart Verbeek »

Ik heb ooit een nieuw kraantje gemonteerd, maar na een paar jaar lekken die 'nieuwe' krengen weer.
ik zal er vroeg of laat dus ook eens werk van moeten maken...
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Kachelkraan lekkage serie 2

Unread post by Huib »

Klopt. Ik houd 5 jaar aan als nuttige levensduur. De dingen die je nog vindt liggen waarschijnlijk ook al 40 jaar op een plank. Beter gaat het niet worden.

Elektrische afsluiters heb ik ook nog eens naar gekeken.
FulviaTom
Posts: 51
Joined: 16 Sep 2011, 15:28

Bedankt voor de reactie

Unread post by FulviaTom »

Bedankt allen voor de reacties! Dan ga ik de pakking vervangen en het kraantje ook.

De oude zal ik eens proberen open te maken om te kijken of daar iets aan te reviseren oid valt!



Groet, Tom
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”