advies deur- en raamrubbers fulvia coupe

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
geert62
Posts: 75
Joined: 14 Sep 2015, 16:17

advies deur- en raamrubbers fulvia coupe

Unread post by geert62 »

ik ben nieuw op dit forum, en net begonnen aan het ontmantelen van een Fulvia coupé voor volledige restauratie.

Wat opvalt is de complexiteit en veelheid van deurrubbers en lijsten, met veel rubbers met (in mijn geval) verroest ijzer in de rubbers, en zeer veel vijsjes die (in mijn geval) niet alleen verroest
zijn maar ook de oorzaak zijn van doorroest.

Het terugplaatsen van de dikke deurrubbers in de goten is wellicht ook niet gemakkelijk

Nu is mijn vraag of er betere/modernere/goedkopere/gemakkelijkere ( liefst allevier) alternatieven zijn ( met verlijming) met een even goed resultaat.
En waar de rubbers het gemakkelijkst te verkrijgen zijn.

'k Ben bijlange nog niet aan de heropbouw toe ; maar toch al deze vraag.

beste grten,

Geert Verdonckt.
Bart Verbeek
Posts: 267
Joined: 17 Dec 2008, 19:54

Re: advies deur- en raamrubbers fulvia coupe

Unread post by Bart Verbeek »

Hoi Geert

vooreerst: succes met het projectje! U zal zien dat een Fulvia een complex maar well-engineered brokje techniek is. Dat heeft zo zijn voor en zijn nadelen.
De voordelen zijn duidelijk: een beetje Fulvia is vlot 40 jaar oud en heeft waarschijnlijk in uw geval nog geen grondige beurt gehad.

40 jaar is een behoorlijke tijd voor een auto, maar een Lancia kan minstens het dubbel aan.
Rubbers zijn na die tijd hun soepelheid kwijt en dus ook hun capaciteit om water te weren.

Ondertussen zijn overal wel nieuwe rubbers voor te krijgen en mijn advies is resoluut: gewoon nieuwe rubbers aanschaffen en monteren zoals het voorzien was. Anders ga je je een parkoer van water lekkages tegemoet vrees ik. Als je dan alle latjes (die allemaal inox zouden moeten zijn - of heb je een serie3?) met inox vijsjes monteert kan ze er vlot weer enkele decenia tegen.

Als er vragen/problemen zijn, gooi het gewoon in de groep, er is altijd wel iemand die de zelfde lijdensweg heeft doorlopen. ;)

Graag ook je vorderingen posten - dan kunnen we met z'n allen je projectje volgen en genieten van binnenkort een nieuwe Fulvia op de weg!

ciao

Bart
geert62
Posts: 75
Joined: 14 Sep 2015, 16:17

Re: advies deur- en raamrubbers fulvia coupe

Unread post by geert62 »

dank voor de vriendelijke ontvangst hier.

het betreft een fulvia coupe 2 als donor en een 3 voor de opbouw.
Het 'pakket' van een bordeaux coupe 2 en een blauwe coupe 3 zal misschien iemand hier op het forum bekend klinken, want
ze komen oorspronkelijk (?) uit Nederland.
Als vorige eigenaars of passanten info kunnen geven, graag.

ben ook nog op zoek naar een voorruit, al heb ik wel nog 'eventjes' tijd.

wil met plezier projectje en de opvolging voorstellen, is er een speciale plaats voor op het forum ( ben nog niet thuis op dit forum ) ?

geert.
Bert Ewalds
Posts: 247
Joined: 22 Dec 2008, 00:13

Re: advies deur- en raamrubbers fulvia coupe

Unread post by Bert Ewalds »

Voor rubbers klik bijvoorbeeld onderstaande link
wel een hele partij tegelijk bestellen, ze hebben hoge verzendkosten
http://www.cicognaniguarnizioni.it/en/l ... 69-76-e-hf

succes,

Bert
geert62
Posts: 75
Joined: 14 Sep 2015, 16:17

Re: advies deur- en raamrubbers fulvia coupe

Unread post by geert62 »

bedankt voor het adres

groeten Geert
Bart Verbeek
Posts: 267
Joined: 17 Dec 2008, 19:54

Re: advies deur- en raamrubbers fulvia coupe

Unread post by Bart Verbeek »

Hey Geert

Maak misschien gewoon een nieuw draadje met je project, dan kunnen we allemaal mee watertanden en de 'kapitein aan wal' zijn! 8-)

Voor onderdelen zeker niet vergeten de sponsoren van dit forum te contacteren (al was het maar voor een offerte), zij maken deze ontmoetingsplaats immers mogelijk.

Als je nog geen technische manuals hebt, moet je ff kijken op de site voor de CD-roms. Koop ze gewoon lekker allemaal voor de Fulvia, dan heb je meteen alles!

En als je ergens tegen aan loopt, dan is er altijd wel iemand die je verder op weg kan helpen!

groetjes

Bart
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”