Rotule onderste veerarm

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
pere ryckaert
Posts: 5
Joined: 03 Sep 2015, 15:36

Rotule onderste veerarm

Unread post by pere ryckaert »

Hallo, hoe kan ik op een of andere manier de oude, versleten rotule uit de onderste veerpoot van een Lancia Fulvia Serie 2 verwijderen en vervangen door een nieuwe?
Opwarmen van de veerpoot om meer speling te krijgen helpt niet. WD 40 inspuiten om roest op te lossen helpt niet. Heeft men hiervoor speciaal materiaal nodig? Ik heb gezien dat de rotule voorzien is van tandjes rondom die in de uitsparing in de veerpoot moeten passen. Dus ronddraaien lukt niet. De rotule moet er langs boven uitgetrokken of geduwd worden, maar hoe?
De rotule uit de bovenste veerpoot verwijderen is geen enkel probleem.
Wie weet raad?
Peter.S
Posts: 240
Joined: 22 Dec 2008, 19:33

Re: Rotule onderste veerarm

Unread post by Peter.S »

Dmv pers!!!! zo heb ik het gedaan.......daarna zeer goed reinigen.....
pere ryckaert
Posts: 5
Joined: 03 Sep 2015, 15:36

Re: Rotule onderste veerarm

Unread post by pere ryckaert »

Hi,
Kan de rotule er dan vanaf de onderkant uitgeduwd worden? Is het vlakke gedeelte onderaan, binnen de ring, dan de onderkant van de rotule?
Dan kan ik bij een vriend terecht die zo'n pers heeft ( om rollagers uit de houders te duwen)
Bedankt voor de info!
Paul.
Huib
Site Admin
Posts: 1778
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Rotule onderste veerarm

Unread post by Huib »

Klopt.
Soms zit hij wel erg vast. Dan de rotule slopen.
bobrockland71
Posts: 174
Joined: 19 Oct 2012, 17:30

Re: Rotule onderste veerarm

Unread post by bobrockland71 »

ik heb daar wel eens aan de onderkant een kruis in geslepen, voorzichtig zodat je de draagarm niet beschadigd, met een klein slijpschijfje. slopen dus zoals Huib zegt, dan is de spanning eraf en kan je hem eruit tikken. En dan nog valt het niet mee.

succes!
Bob
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”