kachelradiateur buizen montecarlo

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
rinco007
Posts: 94
Joined: 14 Nov 2011, 23:01

kachelradiateur buizen montecarlo

Unread post by rinco007 »

Ik heb een vraag over de buizen van de motor naar de kachelradiateur die door de tunnel onder de auto doorlopen.

Ik heb lekkage in deze tunnel, nagenoeg uitgesloten dat het de kachel zelf is en de slangen daarboven.

Weet iemand of het vaker voorkomt dat deze buizen lekken? En hoe zou je hier iets op kunnen verzinnen/ De buizen vervangen lijkt me geen optie zonder alles los te hoeven slijpen?
ZENOBIE
Posts: 91
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: kachelradiateur buizen montecarlo

Unread post by ZENOBIE »

Volgens mij moet je de buizentunnel niet losslijpen, ik heb een vriend die een volledige restauratie deed en ik dacht niet dat hij die tunnel er af haalde. Hij heeft daarentegen wel de buizen vervangen door inox exemplaren ( hij heeft die zelf gelast ), ik vraag het voor je op.
Normaal gezien voor zover ik het bij die van mij kan inschatten zitten de 2 buizen vooraan en achteraan in een beugel vast.
In dat geval kan je de buizen er uithalen en nazien waar het lek zit eens gevonden zaag je de bewuste buis op die plek doormidden en zet ze terug aan elkaar met een rubber verbindingsstuk die je gewoon afsnijd van een standaard rechte slang. Als ze echter te ver en op verschillende plaatsen door roest zijn zal er niets anders opzitten dan nieuw.
Succes
R16,2 x Moretti 124S,Ford Capri 1.6GT,Opel GT 1.9, Toyota MK 2,Toyota Liftback, 2 x CX Diesel,CX prestige,Audi 5E,Lancia Beta coupe,Lancia DeltaGT, Porsche 924 Carrera GT, porsche 924 Turbo, porsche 944, Ford Probe V6,Lancia kappa, Alfa GTV,Lancia Montecarlo,Mercedes SLK R 171
rinco007
Posts: 94
Joined: 14 Nov 2011, 23:01

Re: kachelradiateur buizen montecarlo

Unread post by rinco007 »

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, hoe deze eruit kunnen.

Nu is het wel opgelost tijdelijk met rubber leidingen door de luchttunnel.
ZENOBIE
Posts: 91
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: kachelradiateur buizen montecarlo

Unread post by ZENOBIE »

Ik zie de man zondag
R16,2 x Moretti 124S,Ford Capri 1.6GT,Opel GT 1.9, Toyota MK 2,Toyota Liftback, 2 x CX Diesel,CX prestige,Audi 5E,Lancia Beta coupe,Lancia DeltaGT, Porsche 924 Carrera GT, porsche 924 Turbo, porsche 944, Ford Probe V6,Lancia kappa, Alfa GTV,Lancia Montecarlo,Mercedes SLK R 171
ZENOBIE
Posts: 91
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: kachelradiateur buizen montecarlo

Unread post by ZENOBIE »

Dit is het antwoord van een collega Monte owner
Normaal gezien is alle geschroefd en dus makkelijk los te maken.

Een ander verhaal is het wanneer de pijpjes lekken die in de chassis-koker zitten, die van de motor naar de chauffage lopen….

Die kan je vervangen….als de motor eruit is.

Succes
R16,2 x Moretti 124S,Ford Capri 1.6GT,Opel GT 1.9, Toyota MK 2,Toyota Liftback, 2 x CX Diesel,CX prestige,Audi 5E,Lancia Beta coupe,Lancia DeltaGT, Porsche 924 Carrera GT, porsche 924 Turbo, porsche 944, Ford Probe V6,Lancia kappa, Alfa GTV,Lancia Montecarlo,Mercedes SLK R 171
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”