Computer Delta 2.0 HPE 16V 1996

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Remco

Computer Delta 2.0 HPE 16V 1996

Unread post by Remco »

Ik heb problemen om mijn Delta 2 liter door de APK-keuring te krijgen. De computer die het motormanagement regelt, is gedeeltelijk defect. Daardoor voldoet hij niet aan de emissie-eisen. Ik schijn een Marelli-computer nodig te hebben, niet van het type dat ook nog de startblokkering regelt. Maar die zijn niet meer te vinden! Heeft of weet iemand hier misschien een oplossing?

Groet,

Remco
gerrit

Re: Computer Delta 2.0 HPE 16V 1996

Unread post by gerrit »

heb ik liggen
Alessandro

Re: Computer Delta 2.0 HPE 16V 1996

Unread post by Alessandro »

computer stuk? wat zijn je klachten dan behalve de emissie?
gerrit

Re: Computer Delta 2.0 HPE 16V 1996

Unread post by gerrit »

er zyn 3 types ik had graag het nummer wat op de computer staat begint met 046
Remco

Re: Computer Delta 2.0 HPE 16V 1996

Unread post by Remco »

Dank voor alle reacties. Ik zal morgen even kijken welk nummer er op staat. Naast te hoge CO2-emissie heeft de Lancia ook een tijdje onrustig stationair gedraaid (zwevend toerental) en knippert het lampje van de lambda-sonde. Volgens mijn garagehouder kan het niet de lambda-sonde zijn en is het waarschijnlijk de computer, maar als ik op dit forum rondkijk, heb ik mijn twijfels. Ik overleg morgen even verder met de garagehouder, dan weet ik meer.
Hans

Re: Computer Delta 2.0 HPE 16V 1996

Unread post by Hans »

Deze ecu's gaan zelden stuk. Ik zou de auto laten uitlezen. Denk eerder aan sensoren of de lambda waardoor de ecu verkeerde waarden ontvangt en de inspuiting gaat aanpassen (te rijk).
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”